Újabb 150 milliós befektetést kap a Fuvar.hu, a fuvarozók online piactere

kamion
Trucks drive on the federal road 112 in Frankfurt (Oder), Germany, 29 June 2015. On different sections of nine federal roads leading through Brandenburg will be levied a toll for trucks from 01 July 2015. The toll affects all trucks with a weight of 12 tons and more. A spokesperson said that the German Federal Office for the Transport of Goods (BAG) will be in charge of the regular checks. Photo: Patrick Pleul/dpa
Vágólapra másolva!
Újabb 150 milliós befektetést kapott a Hiventures Kockázati Tőkealap-kezelőtől a Fuvar.hu. A startup mára több mint 1.300 fuvarozó partner ajánlataival dolgozik és több mint 10 ezer szállítás esetében hozták össze sikeresen a megrendelőket a szolgáltatókkal. A mostani befektetésnek köszönhetően 2020 is a fejlődés éve lesz számukra, a cég dinamikus bővítése mellett partnereik számára kínálnak új megoldásokat, de a fenntarthatóság jegyében fatelepeséi programot is indítottak.
Vágólapra másolva!

Míg a nagyvállalatoknál bevett gyakorlat, hogy online szolgáltatásokkal optimalizálják különböző volumenű fuvarigényeiket, a kkv- és a lakossági szektorban időigényes és drága lehet egy egyszerű költöztetés, csomagküldés vagy áruszállítás megszervezése és lebonyolítása. Ezt a piaci rést felismerve indult el 2017-ben a Fuvar.hu, mely egyrészt licitalapon működik, így

a megrendelő a legkedvezőbb ajánlatot választhatja ki,

másrészt a szállítmányozók is könnyedén hasznosíthatják szabad kapacitásaikat.

Illusztráció Forrás: dpa Picture-Alliance/AFP/Patrick Pleul

A startup tavaly óta már nemcsak kisebb fuvarcégek, de a GLS, a TNT és a Magyar Posta „instant" szállítási árajánlataival is dolgozik.

Ennek köszönhetően pillanatok alatt találhatnak szolgáltatót maguknak a sietős megrendelők, a szállítócégek számláján pedig akár 24 órán belül jóváíródhat a fuvardíj teljes összege.

A cég jelenleg is tárgyal nagyobb logisztikai vállalattal, hogy 2020-ban tovább növelhessék kiemelt szolgáltató partnereik számát, ezzel bővítve a megrendelők lehetőségeit.

A Magyar Fejlesztési Bank csoporthoz tartozó Hiventures Kockázati Tőkealap-kezelő – amely a cég indulását is lehetővé tette Inkubációs befektetési programjának keretében – 150 milliós seed befektetésének köszönhetően idén a B2B szolgáltatások, többek között a csomagküldés területén szeretnének teret nyerni, elsősorban a hazai piacra koncentrálva.

A szektorban várt erősödés már a cég nemzetközi terjeszkedését készíti elő.

„2020-ban elsősorban a fejlesztői és értékesítői erőforrásainkat szeretnénk megtöbbszörözni. A tőkéből végre lehetőségünk adódik magasabb szintre emelni marketing tevékenységünket is, ami a hosszú távú bővülési céljaink szempontjából kulcsfontosságú. Idén szeretnénk egy olyan algoritmust is fejleszteni, mely fuvarláncokat készít a furgonosoknak és teljes útvonaltervet kínál több fel- és lerakási cím kiszolgálására. Ez óriási lépés lesz, hiszen ennek köszönhetően partnereink több szállítási feladatot tudnak majd ellátni nálunk egyidőben, és nem kell rakodási terveket, idő- és költségbeosztást végezniük" – vázolja a terveket Szucsányi-Borza Sebestyén, a Fuvar.hu alapítója.

A fiatal vállalkozás alapértékének tekinti a környezetvédelmet, illetve a fenntartható fejlődést, és ez nemcsak abban nyilvánul meg, hogy szelektíven gyűjtik a szemetet vagy tudatosan gazdálkodnak az áramfelhasználásukkal.

Illusztráció Forrás: Tevan Imre - Origo

Már az üres rakterek kihasználásával és a fuvarútvonalak optimalizálásával is csökkentik a környezeti terhelést, ráadásul minden, a platformon keresztül megvalósult szállítás ára tartalmazza az adott fuvar szén-dioxid-kibocsátásának kompenzációját – ezt az összeget fatelepítési programjuk finanszírozására fordítják. Megrendeléskor

egy kifejezetten erre írt algoritmus számítja ki a CO2 kibocsátás mértékét

a szállítást végző jármű forgalmi engedélyében szereplő környezetvédelmi besorolása alapján, a megrendelő pedig tájékoztatást kap arról, hogy a vállalat által ültetett fa mennyi időn belül köti meg ezt a szén-dioxid mennyiséget növekedése során. A faültetés és a gondozás díját a szolgáltatás ára tartalmazza.

– magyarázza Szucsányi-Borza Sebestyén.

A weboldal jelenleg közel 4 ezer regisztrált megrendelővel büszkélkedhet, 2017 óta több, mint 10 ezer sikeres fuvarügyletet bonyolítottak le az online piactéren, szállító partnereik között pedig több mint 1.300 kisebb és nagyobb méretű fuvarozócéget tudhatnak. A B2B partnerek között

a raklapos szállítás és a webshop last mile delivery szolgáltatás a legnépszerűbb jelenleg,

míg a lakossági ügyfelek IKEA bútorok és különböző háztartási eszközök házhozszállítását rendelik a leggyakrabban. Az oldal forgalmának ötödét ugyanakkor már a nemzetközi költöztetések adják.