Szinte levágták az egyik kontinens felét a világhálóról

tenger alatti internetkábel
An operator works during the mooring of an undersea fiber optic cable at Arrietara beach near the Spanish Basque village of Sopelana on June 13, 2017. - Facebook and Microsoft have paired up to run a giant underwater cable dubbed Marea (tide) that will stretch from Virginia in the US to Bilbao, Spain, crossing some 6,600 kilometers of ocean. (Photo by ANDER GILLENEA / AFP)
Vágólapra másolva!
A használhatóság határára zuhant az internetes kapcsolatok sebessége a legtöbb nyugat-, közép- és dél-afrikai országban két, tengeralatti kábel sérülése miatt - írja az Africanews.
Vágólapra másolva!

Kimaradásokat, illetve extrém lassulást tapasztaltak az internetes kapcsolat sebességében 13 afrikai országban, melynek oka két, tengeralatti főkábel hibája. Az Atlanti-óceán déli térségében az óceánban futó SAT-3-nak és a West Africa Cable System-nek (WACS) is az a funkciója, hogy Afrikát Európával kösse össze. Egyelőre nem világos, pontosan milyen természetű a kábelek problémája, mert egyes híradások általánosságban véve hibákról, míg mások a kábelek feltételezhetően véletlen átvágásáról szólnak valamilyen mélytengeri munkálatokhoz kapcsolódóan.

Gond van Afrika tenger alatt futó távközlési kábeleivel (illusztráció) Forrás: AFP/Ander Gillenea

Az első kimaradásokat már a múlt hét végén észlelték, és azóta a szakemberek azonosították a problémás szakaszokat. A SAT-3 esetében Gabon Libreville tengerparti települése közelében lehet a probléma, míg a WACS-nál úgy tűnik, két helyen is gond van. Az egyik hibás szakasz Kongó, a másik az Egyesült Királyság közelében található.

A 13 érintett ország közé tartozik Dél-Afrika, Ghána, Elefántcsontpart, Nigéria, Gabon és Kamerun.

A WACS üzemeltetését egy, többek között a Tatát, a Vodafonet és számos afrikai, spanyol és portugál távközlési vállalatot magában foglaló konzorcium végzi. A SAT-3 mögött európai, afrikai és kínai cégek egyaránt állnak.

A Business Insider dél-afrikai kiadása úgy tudja, hogy a javítást elvégezni képes hajók a hétvégén útnak indultak a hibás szakaszok irányába.

Dél-Afrika legnagyobb telekommunikációs szolgáltatója, az MTN, közleményt adott ki, melyben nigériai, elefántcsontparti ügyefeleitől kér elnézést. A cég elismeri, hogy a fennakadások mind más szolgáltató cégeket, mind a végfelhasználókat érintik, és dolgoznak azon, hogy a forgalmat áttereljék más csatornákra.

Más források szerint a fennakadások időközben kiterjedtek Angolára és Namíbiára is. Az MTN kongói részlege kongói, kameruni és ghánai felhasználóinak is szöveges üzenetet küldött a problémáról. Egyelőre nincs információ a hibák elháríásáának várható idejéről.