Gyógyhatásúnak mondták a hősugárzót a teleshopban, 125 millió a büntetés

GVH
Gazdasági Versenyhivatal GVH
Vágólapra másolva!
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy jogsértők voltak a televízióban bemutatott hősugárzó készülék hirdetései - írja közleményében a hivatal.
Vágólapra másolva!

A GVH megállapította, hogy a Telemarketing International Kft. és anyavállalata, a Mediashop GmbH

tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot valósított meg a „Starlyf Fast Heater" hősugárzó készülék népszerűsítésekor.

A vizsgálatban feltártak alapján ugyanis a reklámokban:

  • valótlanul tulajdonítottak a terméknek különleges fűtési képességeket (például ilyen és ehhez hasonló állításokkal: „A forradalmi thermo-kerámia technológia lehetővé teszi, hogy apró mérete ellenére is olyan hatékonyan tudjon fűteni, mint egy nagyméretű radiátor"; „Egyetlen gombnyomással akár pillanatok alatt felfűthet egy szobát."; „rekordidő alatt akár 20 négyzetméterre is kiváló")
  • valótlanul állították, hogy az eszköz különleges árkedvezménnyel, valamint csak korlátozott ideig elérhető
  • valótlanul tulajdonítottak gyógyhatást a fűtőkészüléknek („enyhíti az ízületi gyulladás tüneteit")
  • megtévesztő tájékoztatásokat tettek közzé a hősugárzó „delux" verziójáról
  • megtévesztően kínálták a terméket „30 napos elégedettségi és pénz-visszafizetési garanciával", miközben az csak a telefonon vagy a webáruházban lebonyolított vásárlásra vonatkozott.

A GVH egyetemlegesen 125 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a két céget, valamint eltiltotta őket a további jogsértéstől.

Bírságot szabott ki a GVH Forrás: GVH

A hatóság a bírság kiszabásakor figyelembe vette többek között, hogy az érintett reklámok jelentős forgalmat generáltak, a Telemarketing International Kft. pedig visszaeső jogsértőnek bizonyult.

A Hivatal jelentős (több mint 100 milliós) bírságcsökkentő tényezőként tekintett ugyanakkor arra, hogy a vállalkozások beismerték a jogsértést, és vállalták a gazdasági versenyre vonatkozó jogszabályok és normák követését elősegítő ún. megfelelési program kidolgozását és bevezetését.

A GVH által előírt megfelelési intézkedések végrehajtása részeként a cégek külső jogi tanácsadó bevonásával elemzik tevékenységeik (különösen televíziós hirdetéseik) versenyjogi kockázatait, magatartási kódexet és eljárásrendet készítenek reklámjaik előzetes vizsgálatára, és ezek alkalmazására ki is képezik munkatársaikat.