Euró milliárdokat kér Berlintől a német autóipari szövetség

10 legnagyobb autógyár – galéria
3, Daimler AG
Vágólapra másolva!
Segítséget kér a berlini vezetéstől a német autóipari szövetség (Verband der Automobilindustrie - VDA). Az ágazat legnagyobb munkaadói érdekképviseletének állásfoglalása szerint legkevesebb tízmilliárd euró (3350 milliárd forint) állami támogatásra van szükség.
Vágólapra másolva!

Németország első számú versenytársa Kína, ahol az állam nagyszabású beruházásokkal ösztönzi a hazai autóipar nemzetközi előretörését - jelentette ki Stefan Wolf, a VDA igazgatósági tagja a Deutschlandfunk országos közszolgálati rádióban. Mint mondta, ebben a helyzetben a német cégek helytállásához elengedhetetlen az állami segítség.

- közölte a vezető.

A közpénzből finanszírozott támogatás az ágazatban zajló szerkezetváltás, az alternatív meghajtási technológiák térnyerése miatt szükséges.

A pénzt az elektromos meghajtású kocsik töltőállomás-hálózatának kiépítésére és az új technológiákkal kapcsolatos kutatásokra kell fordítani Stefan Wolf szerint.

A berlini szövetségi kormánynak el kell döntenie, hogy továbbra is kiáll-e az autóipar mellett, és akarja-e, hogy megőrizze vezető helyét a világpiacon - fogalmazott a több mint 600 céget összefogó érdekképviseleti szervezet vezetőségi tagja a kormány és az ágazat képviselőinek szerdai találkozója elé időzített nyilatkozatában.

Stefan Wolf, a német autóipari szövetség igazgatósági tagja szerint a német autóipar csak jelentős állami támogatással tudja megőrizni nemzetközi pozícióját Forrás: AFP/Thomas Kienzle

Németországban az autóiparban állítják elő a hazai össztermék (GDP) nagyjából 5 százalékát, és az ágazatban dolgozik a teljes munkaidőben foglalkoztatottak mintegy 3 százaléka.

A szerkezetváltás révén az állások száma csökken majd a következő években.

A német kormány mellett működő közlekedésügyi tanácsadó testület (Nationale Platform Zukunft der Mobilität - NPM) becslése szerint a legrosszabb esetben 410 ezer munkahely szűnhet meg 2030-ig, főleg azért, mert a belsőégésű motorral működő autókat háttérbe szorítják az elektromos autók, amelyek gyártása jóval kevésbé munkaigényes.