A fiatalok teljesen átértelmezik a márkahűséget

UPS vállalat, csomagszállítás, UPS
SAN FRANCISCO, CA - JUNE 17: A United Parcel Service (UPS) driver loads a cart with boxes before making a delivery on June 17, 2014 in San Francisco, California. UPS announced plans to begin to consider box size in the pricing of ground shipments in the U.S. and standard delivery to Canada. Justin Sullivan/Getty Images/AFP
Vágólapra másolva!
Nem csak a márkahűség, de a márkákba vetett bizalom terén is óriási szakadék tátong az úgynevezett Z generáció és a baby boomer nemzedék között – derül ki egy friss kutatásból. Ez azt jelenti, hogy a vállalatok ma már alig támaszkodhatnak azokra a stratégiákra, melyek a korábbi generációk esetében még beváltak.
Vágólapra másolva!

Egy friss kutatás nemrég megkísérelte fölmérni, hogy az Egyesült Államokban a Z generáció (az 1990-es évek közepe és a 2000-es évek eleje között születettek), illetve a baby boomer (az 1946 és 1964 között születettek) nemzedék miként viszonyul az egyes márkákhoz. A Morning Consult összesen 16 700 embert kérdezett majdnem 2000 márkáról.

A felmérés érdekessége, hogy a legnagyobb szakadék abban mutatkozott a generációk tagjai között, hogy mennyire bíznak az egyes márkákban – illetve melyek azok a márkák, amelyekben megbíznak.

A fiatalok körében egyértelműen a technológiai szektor uralta a kedvenc márkák sorát. A lista élére olyan nevek kerültek, mint a Google, a Netflix, az Amazon, a YouTube vagy a Playstation.

Ami itt kiemelkedő, hogy a bizalom tekintetében gyakorlatilag semmilyen átfedés nincs a Z generáció és a boomer nemzedék között.

A technogiai cégek a legnépszerűbbek a fitalok körében Forrás: AFP/Alain Jocard

Az idősebb vásárlók körében ugyanis a bizalom terén egyértelműen tartolt az állami postaszolgáltat (United States Postal Service, USPS).

Ezt szorosan követte a UPS csomagküldő szolgálat, a Hershey édességgyártó, a The Weather Channel tévécsatorna, valamint Cheerios.

A felmérés azonban nem csupán Z generációs és boomer alanyok véleményét vizsgálta, így az is kiderült, hogy a köztük lévő két nemzedék, az X és az Y generáció körében a fenti nevek elég vegyesen jelennek meg a bizalmi rangsorban.

Az X generáció (az 1965 és 1980 között születettek) számára a legmegbízhatóbb márkák között olyan nevek vezettek, mint a USPS, a Google, az Amazon, a Hershey és a PayPal.

A Y generáció (az 1980-as évek elejétől az 1990-es évek közepéig születettek) körében pedig a Google, a UPS, az Amazon, a PayPal, valamint a Netflix került az élre.

Amellett, hogy szinte már közhely, hogy a márkába vetett bizalom a siker egyik kulcsa, a fenti felmérés elég jól mutatja, hogy a legfiatalabb generáció egyre erősebben távolodik el az idősebbektől a márkák megítélésekor. Ezt pedig a cégek sem hagyhatják figyelmen kívül.