Az Alphabet csatlakozhat az Apple, a Microsoft és az Amazon társaságához,
ami egy újabb jele a technológiai cégek megállíthatatlannak tűnő növekedésének.
Az Alphabet, a Google anyavállalata hétfőn elérte a 993 milliárd dollárt. Az elemzők azt várják, hogy a vállalat értéke hamarosan meghaladja az 1000 milliárd dollárt.
Két éve, 2018 augusztusában az Apple lett az első olyan technológiai vállalat, amely elérte ezt a referenciaértéket, értéke azóta 1,37 milliárd dollárra növekedett.
Az iPhone-t gyártó társaságot a Microsoft követte, amely 2019 áprilisában lépte át az 1000 milliárd dolláros küszöböt, míg az Amazon tavaly szeptemberben csatlakozott a klubhoz. A Microsoft értéke azóta tovább emelkedett, de az Amazoné visszaesett, most már csak 940 milliárd dollárt ér.
Az Egyesült Államok öt legértékesebb vállalatának mindegyike ma már techcég,
az ötödik ilyen a Facebook a maga 631 milliárd dolláros piaci értékével.
Az Alphabet február 3-án számol be legutóbbi bevételeiről, és várhatóan újabb negyedéves rekordot fog jelenteni a reklámbevételekből, amelyek könnyedén átlendíthetik részvényei értékét a bűvös 1000 milliárd dolláros küszöbön.
A vezető technológiai vállalatok értéke úgy emelkedik szinte megállíthatatlanul, hogy közben a politikusok, a fogyasztói csoportok és a szabályozó hatóságok világszerte egyre inkább aggódnak ezen vállalatok versenyre gyakorolt túlzott hatásai miatt.
A Google az Egyesült Államok keresési hirdetési piacának 73 százalékát, a globális digitális hirdetési bevételek 31,1 százalékát tette ki 2019-ben. Az utolsó negyedévben bevételei 40,5 milliárd dollárt tettek ki, ami 20 százalékkal haladja meg a 2018-as azonos időszak adatát. Az Alphabet több mint 117 milliárd dollárnyi likvid pénzeszközt könyvelt el tavaly a könyveiben, többet, mint az Apple, amelynek pénzeszközei 102 milliárd dollárnyit tettek ki.
Az Egyesült Királyság Verseny- és Piacfelügyeleti Hatósága decemberben jelentést tett közzé, amely szerint indokolt volt a fékező szabályok bevezetése a Google és a Facebook dominanciájának visszafogására az online reklámpiacon. Az európai szabályozók 1,5 milliárd eurós pénzbírságot szabtak ki a Google-ra az online hirdetési monopóliumával való visszaélés miatt. Brüsszel két év alatt 8,2 milliárd eurónyi pénzbírságot szabott ki a technológiai óriásra a versenyszabályok megsértése miatt.
Tavaly szeptemberben 50 amerikai állam bejelentette a Google „lehetséges monopolisztikus magatartásának" vizsgálatát, és az igazságügyi minisztérium, illetve a Szövetségi Kereskedelmi Bizottság egyaránt saját versenyvizsgálatot folytatott az Alphabet és más nagy technológiai vállalatokkal kapcsolatban.
Ezek mind azt vetítik előre, hogy az
Alphabetnek a jövőben egyre növekvő problémái származhatnak
a szabályozók fokozódó nyomásából.
Forrás: Theguardian.com