Az amerikai autógyártó a 2019-es negyedik negyedévben 146,4 ezer járművet értékesített Kínában, egy év leforgása alatt pedig 567 ezret. Negyedéves értékesítésben 14,7 százalékot estek vissza az eladások, éves összevetésben pedig 26 százalékot.
2017-ben még a tavalyinál is rosszabb volt a helyzet, akkor 37 százalékot estek vissza az eladások éves összehasonlításban.
Anning Chen, a Ford kínai szegmenséjért felelús eénök vezérigazgatója szerint a 2019-es év második felében javult némiképp a helyzet, az eladások pedig a gyenge évkezdés után stabilizálódni látszottak. Kiemelte viszont, hogy egy kihívásokkal teli év volt az előző és az idén is érezhető lesz Kínában a teljes autópiac visszaesése.
A Ford tervei szerint a következő három évben több mint 30 új modellt mutatnak be Kínában, amelyek harmada elektromos lesz. A tavalyi negyedik negyedévben már ezek közül többet is bemutattak, a vállalat szerint pedig az előrendelési számok felülmúlták a várakozásokat.