A kínai Starbucks meglepő helyen terjeszkedik

Luckin Coffee now does lunch China Chinese Luckin Coffee cafe
Pedestrians walk past a store of China's new coffee brand Luckin Coffee in Guangzhou city, south China's Guangdong province, 4 January 2019. Starbucks rival Luckin Coffee is diversifying its product portfolio with four lunch items launched today. The Chinese chain's latest "Boss Lunches," including spicy Szechuan pulled chicken noodles and tuna salad, are now available in six cities including Beijing and Shanghai. The company told Caixin that Luckin branches in other Chinese cities will soon offer the salads but didn't provide any dates. Like other Luckin products, the lunch items are listed on the app at "discounted" prices of 23.1 yuan to 25.08 yuan – 34% off "normal" prices. Luckin told Caixin that they will adjust discount levels according to business needs. A partnership is also in the works with Withwheat, a premium bakery chain in Beijing and Tianjin, Luckin told Caixin.
Vágólapra másolva!
A Luckin Coffee nemrég megelőzte a Starbucksot, így jelenleg ők a kínai piac első számú kávézólánca, a frissen megszerzett előnyt pedig mihamarabb szeretnék tovább növelni.
Vágólapra másolva!

Qian Zhiya, a Luckin Coffee vezérigazgatója nemrég bejelentette, hogy Kína legnépszerűbb kávézólánca beszáll az étel- és ital automaták piacára.

Zhiya szerint ez a lépés segít a termékeiket még közelebb vinni a vásárlókhoz.

A Luckin elképesztő sebességgel növekszik az országban hála a gyors és olcsó kiszállításnak, valamint az online rendeléseknél adott nagy kedvezményeknek. Jelenleg összesen 4500 kávézóval rendelkeznek Kínában, szemben a Starbucks 4100 üzletével.

A Luckin Coffee Forrás: Imaginechina/Stringer - Imaginechina/Stringer

A Luckin két automatát is bemutatott. Az egyik segítségével hideg és meleg italokat lehet vásárolni, a másik pedig szendvicseket és különböző rágcsálnivalókat kínál. Ugyan Kínában valóban nagy növekedésen ment keresztül a cég, azonban még így is csak 8,4 milliárd dollárra becslik az értékét, amely több mint 10-szer kisebb, mint a Starbucks-é.