Így hatott a járvány az online kereskedelemre

Vágólapra másolva!
Amikor március közepén – némileg váratlanul és éppen hétvégén - bejelentették a koronavírus miatti korlátozásokat, szinte azonnal megállt az ország, hogy aztán a sokkból pár nap alatt felébredve drasztikusan megváltozzanak a vásárlási szokásaink. De mi változott, és ez hogyan hatott az online kereskedelemre? Összefoglaló 5 pontban!
Vágólapra másolva!
Forrás: Freepik.com

A nap, ami mindent megváltoztatott

Nem túlzás azt állítani, hogy szinte egyetlen nap alatt változott meg minden – mondja Nagy Gábor, a SzerszamKell.hu ügyvezetője. Az emberek erős impulzust kaptak arra, hogy az online vásárlás felé forduljanak,– folytatja. Eközben a cégek, webáruházak, az online kereskedelem –között mi is – egy új, addig ismeretlen helyzetben találták magukat. Ennek az új kihívásnak meg kellett felelni.

Öt pontba gyűjtöttük, hogyan hatott a koronavírus járvány az online kereskedelemre.

5: Érintésmentes világrend

A bejelentés, a karantén, a kijárási korlátozások és a saját biztonságuk érdekében a vásárlók azonnal megértették, hogy a legjobb a kontakt nélküli, az érintés nélküli fizetés és a kiszolgálás. Ez pedig a webáruházak felé terelte őket. Nekünk, webáruház tulajdonosoknak pedig szinte a semmiből, és azonnal érintésmentessé kellett tennünk a teljes termékutat.

4: Megnövekedett forgalom vs túlélés

Bizonyos piaci szegmensekben pillanatok alatt megtöbbszöröződött a forgalom, ami komoly kihívást jelentett azoknak a webáruházaknak, amelyek erre nem voltak felkészülve. Édes teher, de ez a forgalomnövekedés néhol hetekig, hónapokig tartott. Sajnos a vírusnak voltak (és a mai napig vannak) vesztesei, mert rengeteg olyan szektort ismerünk, amelyet érzékenyen érintett. Ott a túlélést kellett megoldani.

3: Kommunikációs forradalom, és megnőtt tartalomigény

Teljesen át kellett alakítani és meg kellett változtatni az addigi kommunikációnkat – mondja Gábor - hiszen a vásárlók kizárólag az interneten olvasottak, látottak alapján tudtak döntést hozni egy egy termék vagy szolgáltatás vásárlásról. Ezért kiemelkedően fontossá váltak a hírlevelek, a hirdetések, a weboldalak szövegei a döntést segítő termékleírások.

2: Megnőtt a kosárérték, megváltoztak a vásárlási szokások

Ez nem ugyanazt jelenti, mint a megnövekedett forgalom – mondja Gábor – mert azzal kellett szembenéznünk, hogy nem csak megnőtt a vásárlások száma, hanem a vásárlások kosárértéke is együtt nőtt ezzel. Ez vagy azt jelenti, hogy egy vásárló több terméket vásárolt egyszerre, vagy azt, hogy drágábbat. Napok alatt megváltoztak a vásárlási szokások, és erre azonnal reagálni kellett.

1: Mi lesz most?

Talán az egyik legfontosabb az – teszi fel a kérdést Nagy Gábor, a SzerszamKell.hu ügyvezetője – hogy mi fog történni most. Rengeteg olyan kérdés merült fel amivel szembe kell néznünk: például azzal, hogy az emberek egy része előre költött. Vagy azzal, hogyan lehet az online vásárlókat megtartani, ahogy az is kérdés, hogyan készüljünk: tartható-e a növekedés, vagy visszaesés következik be?

Bárhogyan is lesz a szerszámKell.hu webáruház felkészülten várja a vásárlóit. Nézz be hozzánk akár itt: www.szerszamkell.hu vagy keresd fel az újranyitott üzletünket.