Hongkongból szép lassan Kínába helyeződik át a luxusipar

Giorgio Armani, Divattervező
Tourists and Milanese walk past luxury fashion shops Gucci, Giorgio Armani and Louis Vuitton in the Vittorio Emanuele II luxury Gallery in the center of Milan on May 3, 2019. (Photo by Miguel MEDINA / AFP)
Vágólapra másolva!
A koronavírus negatív gazdasági hatása ellenére az elemzők szerint a kínaiak luxuscikkek iránti igénye alig csökkent. És mivel a világjárvány megakadályozza a legtöbb kínai utazását, több elemző szerint ezért megnő a luxustermékek vásárlása az ázsiai országban – írja a CNBC.
Vágólapra másolva!

A Bain tanácsadó cég becslése szerint a tavalyi 281 milliárd eurós luxuskiadások 35 százaléka a kínai fogyasztókhoz köthető, aminek nagy részét a tengerentúlon, vagy Hongkongban költötték el.

Illusztráció Forrás: AFP/Miguel Medina

Federica Levato, a Bain milánói partnere elmondta, hogy a luxusipari cégek bezárják hongkongi üzleteiket – részben a tüntetések, részben a világjárvány miatt –, és arra törekszenek, hogy boltjaik megtalálhatóak legyenek Kínaszerte, illetve növeljék e-kereskedelmi jelenlétüket az ázsiai országban.

– nyilatkozta az elemző, hozzátéve, hogy a márkák jelenleg felülvizsgálják hálózatukat, és ennek eredményeként csökkenthetik üzleteik számát is.

Öt év alatt a kínai luxuskiadások mintegy 50 százalékkal növekedtek,

egyenletesen megosztva a hazai és a tengeren túli piacok között.

Illusztráció Forrás: Getty Images/2017 Christian Vierig/Christian Vierig

Ráadásul a pekingi kormány több törvényt is módosított annak érdekében, hogy segítse a luxuspiac növekedését. Július 1-jétől a hatóságok több mint háromszorosára emelték az adómentes vásárlási kvótát, vagyis 30 ezer jüanról (1,3 millió forint) felemelték 100 ezerre (4,4 millió forint), emellett eltörölték a termékenkénti 8 ezer jüanos (357 ezer forint) korlátozást, például a Hajnan tartományban vásárolt vámmentes áruk esetében.

Az UBS Securities kínai turisztikai elemzője, Chen Xin arra számít, hogy a kínai üdülőszigeten

a kiadások a tavalyi összeg több mint kétszeresére növekedtek

meghaladva a 28 milliárd jüant, és jövőre ez az összeg elérheti a 38 milliárd jüant is.

Illusztráció Forrás: Gucci, Facebook

Chen hozzátette, hogy

a kozmetikai ipart is érinti a luxusszektor felvirágzása,

mivel azok a fogyasztók, akik már vásároltak európai vagy amerikai márkákból, nem térnek vissza a kínai vagy ázsiai termékekhez.

A legismertebb márkák – mint a Gucci, a Chanel a Dior vagy a Cartier – árbevétele június elején 40-90 százalékkal növekedett.