Talán a legjobb hónapjukat zárhatják az amerikai kiskereskedelmi részvények

Walmart Wal-Mart
MIAMI, FL - AUGUST 18: A Walmart store is seen on August 18, 2015 in Miami, Florida. Walmart announced today that earnings fell in the second quarter due to currency fluctuations and the retailer's investment in employee wages and training. Joe Raedle/Getty Images/AFP
Vágólapra másolva!
A valaha volt legerősebb hónapjukat zárhatják az amerikai kiskereskedelmi részvények, köszönhetően annak, hogy az amerikai lakosság komoly készletfelhalmozásba kezdett az utóbbi időben.
Vágólapra másolva!

Nem csak az egyedi vállalati teljesítmények hajtják az amerikai kiskereskedelmi szektor szereplőinek részvényeit. Az átfogó indexek alapján jól látszik, hogy az elmúlt hetekben tapasztalt vásárlási láz az egész iparágat támogatja a tőzsdén.

A szektor egyik ilyen gyűjtő mutatója az SPDR S&P Retail ETF nevű tőzsdén kereskedett alap, amely az amerikai kiskereskedelmi részvények egy nagyobb csoportját fogja össze. A mutató 29,78 dolláron fejezte be a márciust, míg a szerdai záráskor (2,99 százalékos napi emelkedés mellett) 37,92 dolláron állt.

Ez az egész hónapos teljesítményt tekintve közel 28 százalékos erősödésnek felel meg.

Amennyiben pedig az alapnak sikerülne a hónapot 36,33 dollár fölött zárnia, akkor megdőlne a mindenkori havi rekord. Az eddigi csúcsot 2009 áprilisa tartja 22 százalékos emelkedéssel – írja a Business Insider.

Az SPDR S&P Retail ETF idei teljesítménye Forrás: Investing.com

Az SPDR alap teljesítménye ráadásul sokkal izgalmasabb mérőszáma a szektornak, mintha csak egyes szereplőket vizsgálnánk. Utóbbi esetben ugyanis a vállalatok méretei igencsak eltorzítják a teljes képet – a különböző méretű cégek különböző súlyozással jelennek meg. Az SPDR S&P Retail ETF viszont egy egyelően súlyozott alap, vagyis sokkal szélesebb körben mutatja meg, hogyan teljesít az amerikai kiskereskedelem iparága. Ezzel tehát ki lehet védeni, hogy az olyan óriások eltorzítsák a képet, mint az Amazon vagy a Walmart.

A mostani erős teljesítmény hátterében elsősorban az áll, hogy az USA-ban bevezetett karantén és izolációs szabályok miatt

a fogyasztók hatalmas számban kezdtek el hirtelen bevásárolni és készleteket felhalmozni különböző kiskereskedelmi javakból.

Egy most publikált kutatásból egyébként az derült ki, hogy a fogyasztási trendek alapján az Amazon, a Costco, a Walmart, valamint a Target lehet az a négy kiskereskedelmi szereplő, amely az USA-ban a legerősebben tud profitálni a kialakult rendkívüli helyzetből.