Fillérekért kínálják a jegyeket a kínai belföldi légi járatokra

China Eastern Airlines
--FILE--A jet plane of China Eastern Airlines takes off at the Beijing Capital International Airport in Beijing, China, 29 August 2018. China Eastern Airlines will launch direct flights from Dubai in the United Arab Emirates (UAE) to Chinese eastern metropolis of Shanghai from Sept. 17, the carrier said Tuesday in an emailed press release. Shanghai-based China Eastern Airlines will be the first Chinese carrier to operate direct flights between Dubai and Shanghai. The first direct flight will be launched on Sept. 17, operated by an Airbus 330. From Sept. 17 to Oct. 26, there will be three direct flights per week, while the number of weekly flights will increase to four from Oct. 27.
Vágólapra másolva!
A kínai légitársaságok egy része elkezdte növelni kapacitásait a légijáratokra, bízva abban, hogy az iparág működése visszaáll a rendes kerékvágásba. Az utasokat potom összegekért kínált jegyekkel próbálják visszacsábítani a repülőgépekre, írja a Bloomberg.
Vágólapra másolva!

Az iparági elemző OAG Aviation Worldwide adatai szerint, március elejére,

a kínai légitársaságok összesen 3 millió üléssel növelték meg kínált kapacitásaik számát, elsődlegesen a belföldi, azaz Kínán belül teljesített útvonalaikra.

Ez viszonylag hirtelen történt. A most erőteljes mértékben felduzzasztott utazókapacitásokat korábban a koronavírus miatt vágtak vissza.

A China Eastern Airlines egyik gépe felszállás közben (2018) Forrás: AFP/Imaginechina/Zhao Xiaojun

Az elemzőnél arra is felhívják a figyelmet, hogy a több millió, újra foglalható üléshez rendkívül olcsó jegyárak társulnak.

Például a Sanghaj - Csengtu közötti, mintegy 3,5 órás útra 90 jüanért (kb. 3900 forint) lehet jegyet venni, melyet csak az 50 jüanos adó terhel plusz költségként.

A China Southern Airlines 684 ezer plusz ülést tett foglalhatóvá, míg a China Eastern Airlines 566 ezerre növelte ülései számát. Összességében azonban a teljes kínai légiközlekedési kapacitás csak nagyjából a fele annak a 16,9 millió, egy hétre rendelkezésre álló ülésszámnak, ami január 20-án foglalható volt. Akkor még csak alig néhány száz koronavírus-fertőzöttről tudtak, ezt követően azonban a világon egyébként második legnagyobbnak számító kínai légiközlekedési piac kisebbre zsugorodott, mint Portugáliáé.

Egy kínai portál közlése szerint, a kínai légicégek februrárban összesen mintegy 10 milliárd jüan (kb. 430 milliárd forint) veszteséget kellett hogy elkönyveljenek, bevételeik pedig 37 milliárd jüannal estek vissza.

Az OAG-nál arra hívják fel a figyelmet, hogy bár Kínában bizakodásra ad okot az összkép, a szomszédos illetve a közeli országok légipiacai még mindig a padlón vannak. Dél-Korea és Hongkong csak ezen a héten további 20-20 százalékkal csökkentette kapacitásait. Január 20-a óta Hongkongban összesen 71 százalék volt a vágás mértéke, az ottani meghatározó légitársaság, a Cathay Pacific egymaga több mint 400 ezer üléssel kevesebbet, alig 120 ezret kínál az utazóknak foglalásra.