Összeomlott a Tesla a nagy menetelés után

Tesla CEO and billionnaire Elon Musk China Hong Kong Elon Musk Tesla CEO billionnaire The StartmeupHK Central Government Office SQUARE FORMAT
HONG KONG, CHINA - JANUARY 26: Tesla CEO and billionnaire Elon Musk speaks at the StartmeupHK Festival in the Central Government Office on January 26, 2016 in Hong Kong, China. The StartmeupHK Festival runs through 29 January. Stringer / Anadolu Agency
Vágólapra másolva!
Hatalmasat zuhant szerdán a Tesla részvénye, miután az elektromos autókat gyártó vállalat óriási ralit hajtott végre a megelőző napokban. Csak egy rossz hír kellett, és a befektetők máris büntettek.
Vágólapra másolva!

Szerdán 17,18 százalékot szakadt a Tesla a részvénye, miután a menedzsment jelezte, késni fognak az eredetileg február elejére tervezett szállítások a kínai koronavírus miatt.

A mostani hatalmas esés azonban két olyan nap után következett, amikor a vállalat óriási emelkedést produkált

– írja a CNBC.

Hétfőn Elon Musk cége 20 százalékot, majd kedden újabb 13,7 százalékot szárnyalt. Ezt követően jött a szerda, amikor a vállalat a valaha volt legnagyobb egynapos esést produkálta. Pontosabban a napon belüli 20 százalékos mínusz számít rekordnak, a záróár tekintetében a mostani csupán a második legrosszabb nap volt – 2012-ben volt egy 19,3 százalékos esés is.

A jelenlegi árfolyamon a Tesla részvényei 132,4 milliárd dolláros piaci értéket jelentenek a társaságnak. Az elektromos autókat gyártó sztárcég egyébként januárban kezdte el értékesíteni a Sanghajban gyártott Model 3 autóit a kínai vásárlóknak. Mindazonáltal a sanghaji „gigagyár" továbbra is zárva tart a koronavírus miatt.

Beszakadt a Tesla részvénye a nagy felfutás után Forrás: Investing.com

Noha a Tesla kínai alelnöke, Tao Lin jelezte, fel fogják pörgetni a termelést, és vissza fognak állni a rendes kerékvágásba, a befektetők mégis durván megbüntették a vállalat papírját.

A múlt héten a Tesla pénzügyi vezetője, Zach Kirkhorn úgy nyilatkozott, a társaság sanghaji gyára még egy-másfél hétig zárva lesz.

Hozzátette azonban, ez csak mérsékelten fogja érinteni a Model 3 profittermelését.

Mindeközben egy másik elemzés rámutatott, a Tesla részvényének teljesítménye az autópiac egészéből is kiemelkedik.

A vállalat ugyanis idén eddig 76 százalékos drágulást hozott össze, míg például a nagy kínai, elektromos autókat gyártó vállalatok sokkal szerényebben teljesítettek.

A NIO és a BYD részvényeit egyaránt az amerikai tőzsdén jegyzik, és előbbi 9, míg utóbbi 19 százalékot izmosodott eddig 2020-ban.

A Tesla egyébként a legnagyobb szereplőnek számít a leszállított elektromos autók tekintetében. Az amerikai vállalat 2019-ben nagyjából 367 500 darab járművet szállított le, míg a BYD csupán 229 506 darabot A NIO eddig nem tette közzé az egész éves számait, de a várakozások szerint kevesebb autót adott el, mint a két nagy versenytársa.

Tényleg a Tesla az autóipar csodája?

Kedden ismét hatalmasat emelkedett a Tesla részvényárfolyama, és már egyre többen kérdeznek rá, hogy épp egy csodával határos felfutás vagy egy óriási buborék kezd-e kibontakozni a befektetők szeme előtt. A Tesla részvényárfolyama kedden 13,7 százalékkal emelkedett, és 887,06 dolláron zárt, azonban korábban megütötte a 968,99 dolláros szintet is.

Kína azért is fontos terület, mert a világ egyik legnagyobb elektromos autó piacának számít. Még annak ellenére is, hogy az elmúlt évek állami támogatásait a kormány elkezdte kivezetni 2019-ben, aminek eredményeként az összesített eladások, éves alapon, 4 százalékkal csökkentek.

A többi nagy autógyártó esetében szintén az látszik, hogy messze elmaradnak a Tesla részvényének teljesítményétől.

A Ford idén eddig több mint 10 százalékos esésben van, míg a General Motors 4 százalékot süllyedt.

Európában a Daimler és a BMW 11, illetve 9,5 százalékot gyengült idén a tőzsdén, míg a Volkswagen nagyjából 1 százalékos mínuszban van.

Az ázsiai gyártók sem jártak eddig sokkal jobban. A Nissan 2020-ban eddig nagyjából 7 százalékot, míg a Honda hozzávetőleg 8 százalékot esett.