Cseppfolyós földgázzal hajtott gigantikus konténeres teherhajókat rendelt egy német vállalat

Hamburg Port TOURISM travel CONTAINER PORT IFO shipping ECONOMY
The container ship "Maersk Nimes" drives by headed north within the port in Hamburg, Germany, 13 November 2016. Photographed from a balcony of the Elbphilharmonie. Photo: Christian Charisius/dpa
Vágólapra másolva!
Cseppfolyós földgázzal is üzemelő, hat konténeres teherhajó építésére adott megbízást a dél-koreai Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering hajógyárnak a német Hapag-Lloyd hajózási társaság.
Vágólapra másolva!

A tengeri fuvarozással foglalkozó társaság honlapján publikált közlemény szerint a dél-koreai hajógyár egyenként 23,5 ezer TEU (twenty-foot equivalent unit) konténeres szállítmányozási egység kapacitással rendelkező teherhajót épít

összesen egymilliárd dollárért.

Képünk illusztráció Forrás: dpa Picture-Alliance/AFP/Christian Charisius

A cseppfolyósított földgázzal, valamint tartalékként hagyományos dízel üzemanyaggal egyaránt működő konténerhajókat az Európát a Távol-Kelettel összekötő tengeri kereskedelmi útvonalon üzemeltetik majd.

A hajók első példányát 2023-ban bocsátják vízre.

A Hapag-Lloyd jelenleg 234 konténerhajóval rendelkezik, amelyek együttes szállítási kapacitása 1,7 millió TEU. A Hapag-Lloyd hajói hatszáz kikötőt szolgálnak ki világszerte. A cég 13,2 ezer alkalmazottat foglalkoztat a világ 129 országában. A társaság az idén 2,7 milliárd euró működési eredményt és 1,25-1,35 milliárd euró adó előtti eredményt vár.