Hatalmas piaci hír volt idén, amikor az Apple piaci értéke átlépte a szinte elképzelhetetlen mértékű, 2000 milliárd dolláros álomhatárt. Noha ezt követően az iPhone gyártójának értéke némileg visszaesett, a vállalat még így is elképesztően értékes. Vannak azonban más cégek is, amelyek átlépték már az ezer milliárd dolláros határt – írja a 24/7 Wall St.
Az Apple piaci értéke november első napján 1860 milliárd dollár volt, amely, noha elmarad a 2000 milliárdtól, mégis csillagászati magasságnak számít. Az Apple helyzete azonban igen különleges, mivel a vállalat már hosszú ideje jelentős részben egyetlen termékre, az iPhone-ra építi a teljesítményének jelentős részét – jóllehet a cég jó ideje igyekszik diverzifikálni a működését.
A technológiai óriás az idei harmadik negyedévben 65 milliárd dolláros bevételt ért el, azonban az iPhone-eladások csökkentek. A negyedik negyedévben igen nagy kérdés lesz tehát, hogy az új iPhone 12 hogy fogy majd,
de az egyre világosabb, hogy a társaságnak egyre nagyobb hangsúlyt kell fektetnie a szolgáltatói üzletágára, ha hosszú távon tartani akarja a lenyűgöző értékét.
Az Apple részvénye 79 százalékos pluszban van az elmúlt 12 hónapban.
A Microsoft piaci értéke 1530 milliárd dollár, és a cég legutóbbi gyorsjelentése elég erősen emlékeztetett arra, hogy a vállalatnak milyen hatalmas befolyása van az informatikai szektorra. A felhőalapú szolgáltatások üzletága ugyanis a végnél 20 százalékos bevétel-növekedést hozott (éves alapon) a harmadik negyedévben, elérve a 13 milliárd dollárt.
Noha az Office Commercial termékeinek bevételei 9 százalékkal visszaestek, a felhő üzletág jelentőségét jól mutatja, hogy
a divízió középpontjában álló Azure 48 százalékos bevétel-növekedést produkált.
A Microsoft részvénye 40 százalékot erősödött az elmúlt 12 hónapban.
Miközben az Amazon elsősorban e-kereskedelmi vállalatként ismert, a felhőalapú szolgáltatásokban utazó üzletága (Amazon Web Services) már hosszú ideje meghatározó eleme, fontos pillére a vállalat erős teljesítményének.
A cég piaci értéke 1520 milliárd dollár, és a legutóbbi jelentés alapján a harmadik negyedévben 37 százalékkal 96,1 milliárd dollárra bővült az Amazon bevétele a megelőző év azonos időszakához képest. Mindeközben a felhőalapú szolgáltatások 11,6 milliárdos bevételt hoztak, szemben a tavalyi 9 milliárd dollárral. A társaság részvénye 71 százalékot izmosodott az elmúlt 12 hónapban.
Az erős teljesítmény pedig nem is meglepő, tekintve hogy az e-kereskedelem az idei év egyik nagy nyertese volt
a koronavírus-járvány miatti lezárások következtében.
Végül a negyedik amerikai cég, amelynek értéke meghaladja az ezer milliárd dollárt, a Google anyacége – az Alphabet piaci értéke 1100 milliárd dollár volt november elején.
A cég ráadásul váratlanul erős harmadik negyedévet zárt, 46,2 milliárd dolláros bevétellel – szemben a tavaly ugyanekkor elért 40,5 milliárddal.
Az Alphabet emellett igen izgalmas hónapokat tudhat maga mögött.
Korábban ugyanis felmerültek azzal kapcsolatos aggodalmak, hogy a járvány miatt visszaeshetnek a Google hirdetésekből származó bevételek.
Ez azonban ebben a formában nem bizonyult igaznak. A YouTube teljesítménye például erősödött is, és 5 milliárd dolláros bevételt ért el, szemben a tavaly ilyenkor mért 3,8 milliárd dollárral. Az Alphabet részvénye 28 százalékos pluszban van elmúlt 12 hónapban.