Megfosztották dobogós helyétől az Apple-t

Man reading information on his cellular device Smart Phone Electrical Equipment Businessman Men Searching Handbook Counting E-Mail Message Reading Thinking Complexity Learning Backgrounds Toughness Confusion Problems Exhaustion Adversity Concentration Emo
Puzzled man using his mobile phone
Vágólapra másolva!
A Samsung úgy tűnik, visszaszerzi vezető helyét az okostelefonok globális piacán, a vártnál jobb teljesítményt nyújtva.
Vágólapra másolva!

A világméretű okostelefon-piac a javulás jeleit mutatta 2020 harmadik negyedévében, hiszen a szállítmányok éves összevetésben 2019-el csak 1,3 százalékkal csökkentek az International Data Corporation (IDC) előzetes adatai szerint. Darabszámban ez összesen 353,6 millió okostelefont jelentett az elmúlt negyedévben. Bár a piac visszaesett, az eredmények jóval erősebbek, mint az IDC által 9 százalékosra becsült visszaesés.

A piac fellendülésének egyik fontos alapja a vártnál gyorsabb növekedése néhány kulcsfontosságú feltörekvő piacon.

Például India, amely világszerte a második legnagyobb piac, a koronavírus-járvány körüli további aggodalmak ellenére, a negyedév során nagyon erős növekedést produkált. Egyéb feltörekvő piacok, például Brazília, Indonézia és Oroszország, amelyek a világ negyedik, ötödik és hatodik helyén állnak, szintén erőteljes növekedést produkáltak.

"A magára talált keresletnek volt egy olyan eleme, amely a piaci növekedést táplálta, ez pedig a hatalmas promóciók és kedvezmények sora" - mondta Nabila Popal , az IDC kutatási igazgatója. "Indiában a távoktatás megnövelte az alacsony kategóriájú okostelefonok iránti keresletet, mivel ezek megfizethetőbb lehetőségeket jelentenek a táblagépekhez képest. Az alacsony kategóriás megnövekedett kereslet csak tovább fokozza a versenyt, és nyomást gyakorol az alsó kategóriás termékekre."

2020 harmadik negyedévében az IDC szerint a Samsung, a Huawei és a Xiaomi szerepelt a képzeletbeli dobogón, az értékesítési darabszámokat tekintve Forrás: Samsung

Nagyobb, fejlettebb piacok, például Kína, Nyugat-Európa és Észak-Amerika mutatták a legnagyobb visszaesést 2020 harmadik negyedévében.

Mivel ezek az Apple legnagyobb piacai, az iPhone 12 bevezetésének késése is hozzájárult a visszaeséshez.

Ezeken a piacokon azonban az 5G promóciók kezdnek egyre inkább terjedni, az ilyen termékek széles választéka gyorsan elérhetővé vált a fogyasztók számára.

"Bár a csúcskategóriák számai nem tűnnek kiugrónak, az okostelefonok piacán rengeteg javulást tapasztalunk mind az ellátás, mind a fogyasztói kereslet szempontjából" - mondta Ryan Reith , az IDC program alelnöke. "A nagy, fejlett piacokon egyértelműen az 5G az egyik fontos jellemzője a legtöbb fogyasztó következő telefonjának, függetlenül az ártól és a márkától. A marketingtevékenység jelentősen fokozódott, zajlanak az akciók, a termékek pedig széles körben elérhetőkké váltak.

Ennek ellenére mégis úgy gondoljuk, hogy az 5G iránti fogyasztói kereslet a legjobb esetben is minimális, ami csak tovább növeli az árak nyomását."

Az IDC 2020 harmadik negyedéves globális mobiltelefon-eladási rangsora Forrás: IDC

A Samsung 80,4 millió okostelefon szállítása után 22,7 százalékos piaci részesedéssel visszaszerezte a negyedév csúcspozícióját, ami 2,9 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Indiában, a Samsung legnagyobb piacán, amely a teljes volumen 15 százalékát adja, a márka jelentősen javította a pozícióját, közel 40 százalékos növekedéssel 2019 harmadik negyedévéhez képest, a 250 dollár alatti árszegmensben elért erős teljesítményének és az online csatornáknak köszönhetően, ahol az M sorozatú modellek egész jól teljesítettek. Az Egyesült Államokban, a Samsung második legnagyobb piacán az A-sorozat lendülete volt erőteljes, a Note 20 és a Note 20 Ultra jó teljesítményekkel szerepelt, amelyek a negyedévben értékesített teljes mennyiség közel 20 százalékát tették ki.

A Huawei elvesztette az első helyet, és a második helyre szorult az elmúlt negyedévben, 51,9 millió okostelefont szállítva, 14,7 százalékos piaci részesedéssel. A cég jelentős, 22 százalékos visszaesést szenvedett el 2019 ugyanezen negyedévéhez képest, a nemzetközi piacok folyamatos bezárásával, Kínában pedig több mint 15 százalékos visszaeséssel.

A társaságnak továbbra is kihívásokkal kell szembenéznie az amerikai szankciók egyre növekvő hatása miatt, amelyek még Kínában is megterhelik a teljesítményét.

A Xiaomi 46,5 millió eszközt szállított, hogy globálisan megszerezhesse a 3. helyet,

ezzel 13,1 százalékos részesedéssel és 42 százalékos növekedéssel először verte az Apple-t.

Ennek oka az erőteljes indiai nyereség és a folyamatos erős jelenlét Kínában, amely a társaság volumenének 53 százalékát adta a harmadik negyedévben. Indiában a Xiaomi termelési kapacitása a pandémiát megelőző szint közel 85 százalékára tért vissza, ami segítette az erős kereslet kielégítését. A Xiaomi alacsony kategóriájú portfóliója, különösen a Redmi 9-es sorozat, Indiában és Kínában egyaránt jól teljesített. A Xiaomi Kínában piacra dobta a középkategóriás Redmi K30 Ultra és a csúcskategóriás MI 10 Ultra termékeket is, amelyek szintén felkeltették a fogyasztók figyelmét.

Az Apple 41,6 millió iPhone-t szállított le az elmúlt negyedévben, ami 10,6 százalékos csökkenést jelent a 2019-es harmadik negyedévi adatokhoz képest, ezzel a társaság első alkalommal került a negyedik helyre, 11,8 százalékos piaci részesedéssel.

Erre a csökkenésre azonban számítani lehetett, főként az új iPhone 12-es sorozat piacra dobásának késése miatt, amely általában a harmadik negyedévben zajlik.

Ettől függetlenül az iPhone 11-es sorozat kivételesen jól teljesített, hozzájárulva az Apple szállított mennyiségének döntő hányadához, amelyet az SE modell követ. Előretekintve az várható az Apple-től, hogy a következő negyedévekben növekedni fog, az iPhone 12 iránti vonzó ajánlatokkal párosulva a nagy viszonteladók között, különösen az Egyesült Államokban.

A „vivo" ebben a negyedévben visszatért a Top 5-be, 31,5 millió darabot szállítva 4,2 százalékos növekedéssel a tavalyi harmadik negyedévhez képest és 8,9 százalékos piaci részesedéssel. A vállalat megpróbálta növelni jelenlétét más piacokon, így Indiában jelentős, közel 30 százalékos növekedést ért el a tavalyi harmadik negyedévhez képest a 200 dollár alatti alacsony kategóriájú modelljeiben. Kínában a márka javította S, iQOO és X sorozatú telefonjainak piaci pozícióit, ami segítette, hogy jelenléte ezen a piacon erőteljes maradjon.

Forrás: IDC.com