Betilthatják a gyorséttermeket hirdető online reklámokat a briteknél

Logos Of The World american CAFE donald emblem fast fast-food fastfood FOOD franchise franchising LOGO logos mc mccafe mcdonald mcdonalds PILL RESTAURANT restaurants BOARD logo
McDonald's logo is seen near the restaurant in Krakow, Poland on March 28, 2020. (Photo Illustration by Jakub Porzycki/NurPhoto)
Vágólapra másolva!
Egy új törvénytervezet szerint Nagy-Britanniában tilos lenne a gyorséttermeknek online hirdetni. Az országban eddig is a világ egyik legszigorúbb feltételrendszere működik a digitális marketing területén, most az elhízás elleni küzdelem érdekében még nehezebb helyzetbe hozhatják a hirdetni kívánó vállalatokat.
Vágólapra másolva!

Hat hét múlva születhet döntés a gyorséttermek online hirdetési tilalmáról, addig társadalmi egyeztetés folyik majd az ügyben. Az egészségvédő szervezetek viszont máris üdvözölték a kormány javaslatát, míg a gyorséttermi vállalatok szerint diszkriminációról van szó.

Nem csak az olyan éttermek lennének érintettek, mint a McDonald's vagy a Burger King, hanem minden olyan élelmiszert gyártó cégere is hatással lenne a szabályozás, amelyek magas zsír-, só- vagy cukortartalmú termékeket gyártanak és forgalmaznak.

A gyakran "junk foodnak" tartott és nevezett ételek mellé viszont olyan termékek is bekerülhetnek a tiltólistára, mint az avokadó, a lekvár vagy éppen a tejszín.

Matt Hancock, a brit egészségügyi államtitkár nemrég arról beszélt, hogy meg kell védeni a brit gyermekek és családok egészségét és ösztönözni kell őket arra, hogy egészséges élelmiszereket és táplálkozást válasszanak. A gyerekek ráadásul egyre több időt töltenek az interneten, ahol gyakran bukkanhatnak gyorséttermek hirdetéseibe, így ők a leginkább érintett korcsoport.

Illusztráció Forrás: NurPhoto via AFP/Jakub Porzycki/NurPhoto/Jakub Porzycki

Egy tanulmány szerint a brit gyerekek 33 százaléka túlsúlyos vagy elhízott, míg a felnőttek esetében ez az arány még rosszabb, hiszen kétharmaduk tartozik ezekbe a kategóriákba.

A brit kormány becslései szerint a 16 éven aluli fiatalok 15 milliárd gyorséttermi online hirdetést láttak 2019-ben szemben a két évvel korábbi 700 millióval. A szabályozás tiltaná a Facebook és Google hirdetéseket, az SMS üzenetetek és ellenőrizni a cégek Twitter és Instagram oldalait is.