A táskáknak köszönheti a luxusipari vállalat az elmúlt negyedév jó eredményeit

legnagyobb 10 luxusipari cég
--FILE--A pedestrian walks past a fashion boutique of Louis Vuitton (LV) in Chongqing, China, 11 October 2015. Louis Vuitton has pulled the plug on one of its two flagship stores in Guangzhou, Guangdong province, as the French fashion house continues to grapple with slow sales in China. Separately, the Financial Times said that the company has already closed three outlets in China-Guangzhou, Harbin and Urumqi-and was drawing up plans to close several others, citing people familiar with the matter. The store closures will leave LV with about 50 stores across the mainland. The Guangzhou outlet was located in the La Perle shopping mall and unconfirmed reports had said that the retailer's lease was set to expire at the end of this month. LV officials in Shanghai did not immediately respond to queries from China Daily on the development. Industry experts, however, do not see anything untoward in the move as a senior company official had earlier in the year indicated that the company would close some of its stores in China as part of an ope--rational restructuring. Jean-Jacques Guiony, chief financial officer of LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton, the world's largest luxury group by turnover and the parent of LV and about 70 other luxury brands, said during an earnings call last month that most of the store closures in China would be in the second-tier cities. Guiony said the group's business in China was battered in the third quarter due to the wild stock market swings. The group's revenue growth in Asia, except Japan, in the first nine months of this year fell by nearly 6 percent from a year earlier, despite an 18 percent increase in revenue to 25.3 billion euros ($27.1 billion) during the period.
Vágólapra másolva!
A Louis Vuitton táskák eladásai komoly lendületet adtak a francia LVMH luxusóriásnak az idei harmadik negyedévben, amivel a cég a vártnál sokkal kedvezőbb eredményt ért el.
Vágólapra másolva!

Elkezdtek talpra állni a francia LVMH luxuscsoport eladásai az idei harmadik negyedévben, elsősorban a Louis Vuitton táskák értékesítéseinek köszönhetően. Noha a vállalat még így is csökkenő általános bevételről számolt be, az eredménye sokkal kedvezőbb volt az elemzők által vártnál – írja a CNBC.
Úgy tűnik tehát, hogy az LVMH sokkal válságállóbbnak bizonyul, mint a versenytársai, amit az is bizonyít, hogy miközben a koronavírus-járvány a mélybe húzta a luxusipari vállalatokat, az LVMH részvénye idén eddig mindössze 3 százalékos mínuszban van.

A társaság csütörtöki közlése szerint az összesített bevételei 7 százalékkal zsugorodtak az idei harmadik negyedévben, ami sokkal jobb volt az elemzők által várt 12 százalékos csökkenésnél

– a bevétel éppen csak alatta volt a 12 milliárd eurós szintnek.

Az LVMH divat és táska üzletága azonban kifejezetten jól teljesített, amivel komoly kihívást jelent olyan versenytársaknak, mint például a Gucci tulajdonában lévő Kering. Az LVMH ezen a területen ugyanis 12 százalékos bevételnövekedést ért el.

Az LVMH részvényárfolyamának idei alakulása Forrás: Investing.com

Az üzletág olyan márkákat foglal magában, mint a Louis Vuitton vagy a Christian Dior, de a vállalat pénzügyi vezetője, Jean-Jacques Guiony jelezte, ezeken kívül a Loewe, a Celine és a Fendi márkák is javulást produkáltak.

Guiony kiemelte, a harmadik negyedévben a kínai vásárlók is visszatértek a piacra, ami komoly segítséget jelentett a cég számára. A harmadik negyedévben a kínai eladások már pozitív növekedést mutattak.

Az LVMH más üzletágai azonban továbbra is nehézségekkel küzdenek.

A harmadik negyedévben a kiskereskedelmi divízió, amely jelentősen ki van téve a nemzetközi turizmusnak, 29 százalékos bevételcsökkenést produkált, míg a parfüm és kozmetikai ágazat 16 százalékkal csökkent. Az órák és ékszerek üzletágának bevételei emellett 14 százalékkal zsugorodtak. Utóbbi azért is különösen izgalmas, mert az LVMH ezen a terepen verseny az amerikai Tiffany ékszergyártóval, amellyel a francia cégnek igen viharos viszonya van manapság.