Hogyan termelt 250 millió dolláros bevételt egy hónap alatt egy ingyenes játék?

Genshin Impact, játék
Vágólapra másolva!
A Genshin Impact nevű ingyenes videojáték az elmúlt hónapban gyakorlatilag minden rekordot megdöntött és elképesztő, 250 millió dolláros bevételt generált a készítőknek. Ugyan a játék letöltése még díjmentes, ezt követően viszont lépten nyomon arra ösztönzik a fiatalokat, hogy valódi pénzt költsenek, ráadásul egy bizonyos idő után enélkül már lehetetlen továbbhaladni a történettel vagy a különböző küldetésekkel.
Vágólapra másolva!

A Genshin Impact az úgynevezett gacha kategóriába tartozik, vagyis a letöltése és a játék legeleje még teljesen ingyenes. A készítők viszont abban bíznak, hogy a játék eleje viszont annyira beszippantja a játékosokat a tartalom, hogy egyre több pénzt költenek el különböző karakterekre, tárgyakra és az úgynevezett lootboxokra.

Ez a formula már évek óta rendkívüli sikereknek örvend és egyre több klasszikus videojáték is átveszi valamilyen formában a gyakorlatot.

A legelterjedtebb az úgynevezett lootbox szisztéma, amely egy virtuális kaszinóvá alakítja a videojátékot. A lényege, hogy valódi pénzért a felhasználó virtuális dobozokhoz jut hozzá, amelyek tartalma egészen a kinyitásáig ismeretlen. Ezekben lehetnek különleges ritka tárgyak, játszható karakterek vagy például a sportjátékok esetében világhírű labdarúgók. A lootboxok köré épített rendszert általánosságban tekintve úgy alakították ki, hogy aki nem fizet igazi pénzt az hamar lemarad a többi játékossal szemben,

ezért szokták pay to winnek, vagyis "fizess a győzelemért" formulának is nevezni.

A gacha játékok, mint a Genshin Impact is, hasonlóan üzemel, ebben az esetben viszont azért van szükség valódi pénzre, hogy a kezdeti egyszerű előrehaladást követően egyáltalán folytatni lehessen a játékot. Az, aki több tíz órát beleölt egy ilyen tartalomban nagy valószínűséggel inkább fizet, mint sem veszni lássa az addig befektetett időt és energiát.

Genshin Impact Forrás: Twitter/Cadena

A Genshin Impact mar az első héten 60 millió dolláros bevételre tett szert és azóta sem tapasztalható lassulás. Az elsősorban mobilos játék több platformon is elérhető vagyis hatalmas potenciális játékos bázissal rendelkezik, amely a jövőben még tovább bővülhet, hiszen a Nintendo Switch konzolon is hamarosan megjelenik.

Az ehhez hasonló rendszerek körül már évek óta komoly vita van, hiszen a kritikusok szerint függőséget okoznak, ráadásul a legtöbb esetben nevetségesen kicsi az esélye annak, hogy valaki éppen azt a tárgyat kapja meg a lootboxból, amit szeretne.

Például a Genshin Impact esetében egy youtuber több ezer dollárt költött el, mégsem sikerült megszereznie az általa óhajtott karaktert. Éppen ezért szokták a virtuális kaszinókhoz hasonlítani ezeket a lootboxokat.

Szintén nem egyszeri eset, hogy fiatalok a szüleik kártyáját használva költenek el elképesztő összegeket.

2015-ben egy amerikai gyerek 4500 dollárt költött el a FIFA nevű játékban mikrontranzakciókra, tavaly pedig egy brit szülő számolt be róla, hogy fia 3160 fontért vásárolt lootboxokat. Jonathan Peniket, egy brit tinédzser idén a BBC-nek beszélt arról, hogy az egyetemre félretett pénzét költötte el a FIFA játékban.