Bevezetné a tőzsdére a Lamborghinit a Volkswagen

Herbert Diess
Herbert Diess, a Volkswagen CEO-ja
Vágólapra másolva!
A Volkswagen terveket készített és bankárokkal, illetve potenciális befektetőkkel tárgyalt az olasz sportautó-gyártó tőzsdei bevezetéséről - értesült a Reuters hírügynökség.
Vágólapra másolva!

Állítólag a német autógyártó függetleníteni szeretné a Lamborghinit, és hosszú távú beszállítói szerződésekről is tárgyal. Mindkét lépés megkönnyítené az első nyilvános ajánlattétel (IPO), vagyis a tőzsdei bevezetés lebonyolítását.

Egy forrás szerint

ez az első lépés abban a tervben, amely segíthet a Volkswagennek a Lamborghini tőzsdére vitelében.

Eddig azonban nem született hivatalos döntés a Lamborghini jövőjéről, és nincs egyértelmű ütemterv sem ebbe az irányba.

A Lamborghiniről, amely jelenleg az Audi alá tartozik, egy másik forrás úgy nyilatkozott, hogy

a Volkswagen megtartaná a szupermárkában irányító részesedését, ha eladásra kerülne a sor.

A Volkswagen nem kívánt nyilatkozni az ügyben.

A Reuters arról számolt be, hogy a Volkswagen a Lamborghini, a Bugatti és a Ducati luxusmárkáinak jövőjét vizsgálja egy optimálisabb méretgazdaságosságra irányuló törekvés részeként, miközben az elektromos autók tömeggyártására áll át.

Két vezető beosztású alkalmazott is úgy nyilatkozott a hírügynökségnek, hogy az átalakítás technológiai partnerségekhez is vezethet, de átszervezés, illetve más lehetőségek is szóba jöhetnek, beleértve a tőzsdei bevezetést vagy az eladást.

A tőzsdei bevezetés eredménye viszont kérdéses.

Az olasz autógyártó, a Ferrari értéke több mint háromszorosára nőtt, mióta a Fiat Chrysler bevezette a tőzsdére 2016-ban, a versenytárs Aston Martin részvényei viszont jelentősen visszaestek a 2018-as tőzsdei bevezetése óta.

A Volkswagen igazgatósága és felügyelőbizottsága egy öt éves üzleti tervről hoz döntést november közepén, ami segítheti a Lamborghini jövőjének gyors eldöntését.

Egy, az ügyben tájékozott harmadik forrás szerint mindhárom luxusmárka jövőjéről egy nemrégiben tartott felügyelőbizottsági ülésen tárgyaltak, miközben a Lamborghini vezérigazgatója, Stefano Domenicali pár napja jelentette be a távozását a sportautó-gyártó éléről, hogy a Forma-1 elnöke lehessen.

Herbert Diess, a Volkswagen-csoport vezérigazgatója úgy nyilatkozott, hogy az autógyártó az év vége előtt „fontos lépéseket" jelent majd be a vállalat jövőjéről.

Herbert Diess, a Volkswagen-csoport vezérigazgatója Forrás: Volkswagen

A belsőégésű motorral hajtott járművek globális megszüntetése a szén-dioxid-kibocsátás visszaszorítása érdekében az autógyártók arra kényszerülnek, hogy felgyorsítsák az alacsony szén-dioxid kibocsátású technológiáik fejlesztését a főbb modelljeiknél. Jó példa erre, hogy Gavin Newsom, az amerikai autóeladások 11 százalékát adó Kalifornia állam kormányzója a múlt héten jelentette be, hogy 2035-től betiltják az új benzinmotoros személygépkocsik és teherautók értékesítését.

A Volkswagen vezetői azonban igyekeznek megoldást találni az olyan kis szériaszámban gyártott sportautók villamosítására, mint a Lamborghini és a Bugatti, amelyekből tavaly 4554, illetve 82 autót adtak el.

Forrás: Reuters.com