Soha nem gyártottak még ilyen elektromos járműveket, mint amilyeneket most fognak

nk20160308
Megérkezik a csaknem egymillió tonna olajat szállító, 275 méter hosszú Monte Toledo tankhajó a CEPSA kikötőjébe Algecirasnál. Ez az első olajszállító tartályhajó, amely befutott egy európai fennhatóságú kikötőbe 2012 közepe óta, amikor is az Európai Unió olajembargót vezetett be Teherán ellen. A szankciókat végül 2016 januárjában oldották fel
Vágólapra másolva!
Japánban megkezdődhet a világ első elektromos meghajtású tartályhajóinak gyártása.
Vágólapra másolva!

A tokiói székhelyű Asahi Tanker nevű társaság történelmet ír az elektromos járművek piacán azzal, hogy megrendelte a világ első, elektromos meghajtású tartályhajóit, azaz olajtankereit.

A gcaptain.com arról ír, hogy

a két tankert a Kawasaki Heavy Industries fogja legyártani, és azokat 100 százalékig nagy kapacitású lítium-ion akkumulátorok hajtják majd, a zéró károsanyag-kibocsátás érdekében.

A tervek szerint 2022 márciusában állnak forgalomba.

Illusztráció Forrás: MTI/EPA/EFE/-

Miután nem juttatnak káros anyagokat a légkörbe és a teljes működésüket elektromos berendezésekkel oldják meg, ezért a hagyományos tartályhajókhoz képest drasztikusan csökken a környezetre gyakorolt negatív hatásuk

– fogalmaz közleményében az Asahi cég.

A vállalat közzétette illusztráció az elektromos meghajtású tankerekről:

null

null

Mindemellett a csendesebb működés és a hajószerkezet alacsonyabb rezgésszámának köszönhetően a hajó személyzete számára is komfortosabb munkakörülményeket fognak biztosítani.

A tankerek tervezését egyébként az a konzorcium végezte, amelyet májusban hét japán vállalat hozott létre annak érdekében, hogy nulla károsanyag-kibocsátású hajókat alkossanak.