Világsikert aratott a Puskás Aréna - videóval

Puskás Aréna Ez az a nap! koncert
Vágólapra másolva!
Magyar világsiker született a világ legjelentősebb kommunikációs dizájn versenyén, a Red Doton - adta hírül a Graphasel Design Studio. A Puskás Aréna a látogatóirányító rendszere és arculata által nyerte el a díjat. A Magyar Építő és a ZÁÉV generálkivitelezésében tavaly ősszel átadott nemzeti stadiont a belső tájékoztatási rendszere miatt díjazták.
Vágólapra másolva!

A Magyar Építő és a ZÁÉV generálkivitelezésében tavaly ősszel átadott nemzeti stadiont a belső tájékoztatási rendszere miatt díjazták - írja a Magyar Építők.

A hazai csapat wayfinding kategóriában nyert, ahol magyar alkotó eddig még nem kapott elismerést.

A tavaly ősszel átadott Puskás Aréna Forrás: Nehézy László

Az aréna építését Fürjes Balázs kormánybiztos, Budapest és az agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár irányította. Fürjes Balázs elmondta, öt szempontot adtak a tervezőknek az aréna belső világának megformálásához:

  • az aréna belül is legyen világbajnok,
  • a belső dizájn legyen egyszerre szemet gyönyörködtető és felhasználóbarát,
  • a múlt és jövő izgalmas randevúja,
  • időtálló,
  • továbbá sajátosan magyar.

Mindezt sikerült világszínvonalon megvalósítani, ezt bizonyítja a Red Dot díj is – tette hozzá az államtitkár.

A Red Dot Design Awardot 1955-ben alapították, azóta minden esztendőben több ezer pályázó közül választják ki a győzteseket a design és a kommunikáció szaktekintélyei. Abban a kategóriában, amelyben idén a Puskás Arénát díjazták, a tavalyi győztes Stockholm tömegközlekedési rendszere volt.

A wayfinding az épületek belső tájékoztatási rendszere, amely közérthető és könnyen követhető jelekkel, szimbólumokkal segíti a látogatókat az eligazodásban, tájékozódásban.

A látogatóirányítás nemcsak jelölések rendszere, hanem egyben a középület arculatát is meghatározza.

A Graphasel Design Studio az utóbbi években számos nemzetközi elismerést szerzett, többek között két Red Dot dizájndíjat is az Opera Gin Budapest címkéjével és a Dubicz Borászat csomagolásterveivel. A stúdió nevéhez kötődik a budapesti Google iroda dizájnja, a 2017-es Fina világbajnokság, azaz a vizes vb teljes megjelenése, Budapest és Magyarország turisztikai arculata, de több cukrászda, étterem és hotel vizuális identitása is.