Ne lepődjön meg, áramszedős kamionokat tesztelnek a német autópályán

Electric Highway Elisa ECONOMY TRANSPORT energy TRAFFIC Environmental Policy ELECTRONICS ELECTRICITY TRUCK MOTORWAY Catenary Trucks Pantograph Exhaust gases STREET SCENE
07 May 2020, Hessen, Erzhausen: A Scania R450 hybrid tractor unit (M) drives with the pantograph extended on the first German test track for electric trucks with overhead contact lines on the Autobahn 5 (A5). One year after the start of the first German electric highway in southern Hesse, the project still cannot go full throttle. Due to Corona travel restrictions, only two test trucks are still on the A5 motorway. Photo: Frank Rumpenhorst/dpa
Vágólapra másolva!
Július eleje óta teljes üzemben működik az első német elektromos közúti teszt-autópálya Frankfurt közelében, melyen öt, áramszedővel felszerelt Scania R 450 hibrid teherautó közlekedik. Közülük a legújabbat a közelmúltban helyezték üzembe a német Knauf építőanyag-szállító cégnél.
Vágólapra másolva!

"Ez a kísérleti projekt jól illeszkedik az erőforrások felelősségteljes felhasználásával kapcsolatos elkötelezettségünkhöz" - mondja Christoph Dorn, a Knauf csoport menedzsere. "Ez a megoldás segíthet minket abban, hogy logisztikai folyamatainkat még fenntarthatóbbá tegyük, különösen a nagyvárosi övezetekben."

A másik négy áramszedős kamiont a Schanz, a Meyer Logistics, a Contargo és a Merck cég üzemelteti. Az A5-ös autópálya öt kilométeres, villamosított szakaszán mind az öt kamion napi forgalomban van, ezért a szakemberek folyamatosan tudják gyűjteni az adatokat az e-utak előnyeinek felmérése céljából.

Scania R450 hibrid kamion halad a németországi A5-ös autópályán Hessen közelében Forrás: dpa Picture-Alliance via AFP/Frank Rumpenhorst

- mondja Heinrich Kerstgens, a Contargo ügyvezető igazgatója, amely júniusban a harmadik Scania hibrid teherautót kapta a projekttől.

Villamos módjára szedi az áramot a Scania R450 hibrid kamionja Forrás: dpa Picture-Alliance via AFP/Frank Rumpenhorst

„Ha az eredmények pozitívak lesznek, és ennek nyomán a német autópálya-hálózat mintegy harmadát villamosított felsővezetékekkel szerelik fel, úgy

a németországi illetőségű nehéz tehergépjárművek mintegy 80 százaléka képes lesz elektromos üzemmódban működni a jövőben ezzel a technológiával.

Ez jelentősen hozzájárul a szén-dioxid-kibocsátás mérsékléséhez"- magyarázza Kerstgens.

A hesseni A5-ös villamos felsővezetékes autópálya szakasz egyike annak a három tesztnek, amelyet jelenleg Németországban folytatnak. A második útszakaszt 2019 végén nyitották meg Schleswig-Holstein közelében az A1-es autópályán, a legújabb kísérlet pedig 2020 végén kezdődik a baden-württembergi B462-es főútvonalon.

Forrás: Electriccarsreport.com