"Ez a kísérleti projekt jól illeszkedik az erőforrások felelősségteljes felhasználásával kapcsolatos elkötelezettségünkhöz" - mondja Christoph Dorn, a Knauf csoport menedzsere. "Ez a megoldás segíthet minket abban, hogy logisztikai folyamatainkat még fenntarthatóbbá tegyük, különösen a nagyvárosi övezetekben."
A másik négy áramszedős kamiont a Schanz, a Meyer Logistics, a Contargo és a Merck cég üzemelteti. Az A5-ös autópálya öt kilométeres, villamosított szakaszán mind az öt kamion napi forgalomban van, ezért a szakemberek folyamatosan tudják gyűjteni az adatokat az e-utak előnyeinek felmérése céljából.
Az öt kilométeres, kétirányú tesztpálya nagyon rövidnek tűnhet, de a cél a technológia kipróbálása
- mondja Heinrich Kerstgens, a Contargo ügyvezető igazgatója, amely júniusban a harmadik Scania hibrid teherautót kapta a projekttől.
„Ha az eredmények pozitívak lesznek, és ennek nyomán a német autópálya-hálózat mintegy harmadát villamosított felsővezetékekkel szerelik fel, úgy
a németországi illetőségű nehéz tehergépjárművek mintegy 80 százaléka képes lesz elektromos üzemmódban működni a jövőben ezzel a technológiával.
Ez jelentősen hozzájárul a szén-dioxid-kibocsátás mérsékléséhez"- magyarázza Kerstgens.
A hesseni A5-ös villamos felsővezetékes autópálya szakasz egyike annak a három tesztnek, amelyet jelenleg Németországban folytatnak. A második útszakaszt 2019 végén nyitották meg Schleswig-Holstein közelében az A1-es autópályán, a legújabb kísérlet pedig 2020 végén kezdődik a baden-württembergi B462-es főútvonalon.
Forrás: Electriccarsreport.com