A General Motors az elektromos autóival hódítaná vissza Kínát

Vauxhall and Opel Astras Vauxhall autó angol brit kocsi személygépkocsi
Vauxhall and Opel Astras are constructed on the production line in the Vauxhall factory in Ellesmere Port, north-west England, on May 17, 2012. Vauxhall, the British division of US carmaker General Motors, said Thursday it would build the new Astra model at its northern England plant in a Ł125-million ($198 million, 156-million-euro) investment. AFP PHOTO/PAUL ELLIS / AFP PHOTO / PAUL ELLIS
Vágólapra másolva!
A General Motors (GM) teljesen átszabja a kínai értékesítési stratégiát, a jövőben pedig sokkal nagyobb hangsúlyt fektetnek majd az elektromos autókra. Az amerikai gyártó viszont nehéz helyzetben van, mivel a vetélytársak hatalmas lépéselőnyben vannak a kínai piacon, amely a legfontosabbnak számít a világon az elektromos autók terén.
Vágólapra másolva!

A GM-nek olyan vetélytársakkal kell megküzdeni Kínában, mint a Tesla vagy éppen a helyi rivális, a kínai kormány által is erősen támogatott Nio. A GM viszonylag későn száll be a versenybe, azonban erre nagy szükségük van, hiszen két évtizeden át minden évben növekedést tudtak mutatni Kínában,

ez viszont nem csak megállt az elmúlt időszakban, hanem átfordult csökkenésbe.

A GM számára rendkívül fontos a kínai piac, ez adja a gyártó bevételeinek 2 százalékát, valamint ez a világ legnagyobb elektromos autó piaca, ráadásul a kínai állam nagyhatalom akar lenni ezen a területen.

Julian Blissett, a GM új kínai igazgatója több tervet is felvázolt arról, hogy a cég miként szerezné vissza a kínai piacot. Ezek közé tartozik az új Cadillac-ek és SUV-k gyártása, de olcsóbb, megfizethetőbb modelleket is terveznek majd.

Illusztráció Forrás: AFP/Paul Ellis

Blissett kiemelte, hogy az elektromos és az önvezető autók fejlesztése jelenleg a legfontosabb Kínában, mivel a vásárlók egyre inkább ezeket a megoldásokat keresik és a trendek is azt jelzik előre, hogy a következő években további gyors növekedés lesz látható ebben a szegmensben.

A GM a Volkswagen mellett valódi sikertörténetnek számított Kínában, hiszen ez a két nyugati márka volt az, amelyeknek elsőként sikerült betörniük az országba és ott sikereket elérni.

Az elmúlt években azonban komoly változás történt a vásárlói szokásokban,

így a GM egyre inkább vesztess helyzetbe került, ráadásul a Toyota és a Honda is megerősödött.

2017-ben a GM a Kínában értékesített járművek 14,3 százalékáért felelt, de 2019-ben ez az arány már csak 12,2 százalék volt. Összességében 4 millióval kevesebb járművet adott el a vállalat 2019-ben 2017-hez képest, amikor is 28,2 kocsit értékesítettek.