A kelet-közép-európai régió repterei mellett Bécset is megvizsgálták. Mindegyik repülőtér esetében nagyságrendileg kétharmaddal visszaesett a forgalom, de az utasforgalom alapú rangsor mégis megváltozott,
jelentős részben az erős budapesti fapados piac miatt.
Varsóban a lengyel nemzeti légitársaság, a LOT, illetve az ugyancsak erős fapados piac közös forgalma a régió legnagyobb utasforgalmát hozta, a január-júniusi időszakban 3,17 millió utas utazott át a repülőtéren, ám a koronavírus-járvány miatt a forgalom így is 63 százalékkal csökkent az egy évvel korábbi adathoz képest.
A magyarországi számokról szólva, a Budapest Airport az első félévben 2,89 millió utast kezelt a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, ez 60,8 százalékkal volt kevesebb a tavalyi első félévnél, de nem marad el sokkal a varsói forgalomtól. Mint azt az Origo korábban megírta,
júliusra már csaknem tízezerre nőtt a hazai napi utasszám Budapesten,
ami jelentős növekedést jelentett a júniushoz képest, amikor a teljes havi forgalom mindössze 84,4 ezer utast számlált az egy évvel korábbi 1,5 millió utassal szemben.
A prágai Václav Havel repülőtér a járvány előtt folyamatosan a második volt a Varsó mögött, azonban itt lett a legnagyobb a légiforgalom visszaesése, 67,5 százalék, így mintegy 2,5 millió utas haladt át a légikikötőn.
Bár nem része a régiónak, de a bécsi Schwechat repülőtér is 65,3 százalékos visszaesést produkált a vírushelyzetben, mintegy 5 millió utast kiszolgálva 2020 első félévében.
Forrás: Airportal.hu