A járvány idején országszerte jelentősen csökkent az autós forgalom, a díjmentessé tett parkolás is visszafogta a garázsok iránti keresletet. Már a járvány elején látni lehetett, hogy különösen a főváros központjában sok konfliktust szült a díjmentes parkolás a máshonnan érkező és az ott lakó autótulajdonosok között – tette közzé a Magyar Hírlap.
A pénzintézet szakértője elmondta, hogy
a fizetős rendre történő visszaállás újra fellendíti a keresletet a garázsok iránt,
emellett az autózás zöldítését szolgáló két kormányzati intézkedés is élénkítheti a piacot.
„Az állami támogatási program is segíti az egyre népszerűbb elektromos autók szélesebb körű elterjedését, ettől azonban a forgalom nem csökken, az autózás nem szűnik meg, csak átalakul. A közelmúltban több szolgáltató is fizetőssé tette az e-autók feltöltését, ami miatt egyre több tulajdonos keres olyan garázst, ahol a megfelelően kiépített hálózatból olcsóbban tankolhatja meg a kocsiját, mint a töltőállomásokon. Ez pedig akkor is élénkítheti a garázsok iránti keresletet, ha a zöld rendszámos autók a legtöbb helyen ingyen használhatják a közterületi parkolókat" – nyilatkozta Valkó Dávid vezető elemző.
A városokra szabott, a rozsdaövezetek fejlesztését szolgáló kormányzati otthonteremtési program is feltehetőleg jótékony hatással lesz a garázspiac élénkülésére, mivel ezek az övezetek közvetlen közelségében nem biztos, hogy van fejlett tömegközlekedési lehetőség.
Az árakat továbbá az elhelyezkedés mellett a méret is meghatározza: drágábbak azok a 12-14 négyzetméternél nagyobb járműtárolók, amikben kerti szerszámokat és háztartási eszközöket is lehet tárolni.