Hatalmas értékű felvásárlással gyorsítaná fel a hitelezést a Mastercard

Mastercard, bankkártya
MasterCard is said to have overcharged banks for transaction costs between 1992 and 2007. Some 46 million consumers suffered extra costs due to the banks putting the charges through to customers. A claim has been filed in the UK against the credit card company. Bydgoszcz, Poland, on September 9 2016. (Photo by Jaap Arriens/NurPhoto)
Vágólapra másolva!
A Mastercard olyan startupot vásárol meg, amely segítséget nyújt a bankoknak a hitelképességgel kapcsolatos döntések gyorsabb meghozatalához. Az akvizíció része a Mastercard tavaly megkezdett szolgáltatás portfólió-szélesítési stratégiájának.
Vágólapra másolva!

A globális bankkártyás fizetések lebonyolítását végző Mastercard 825 millió dolláros, azaz körülbelül 260 milliárd forintnak megfelelő befektetéssel megvásárolja a Finicity nevű technológiai startupot.

A felvásárlással a kártyacég - a Finicity technológiájára építve -

segít majd felgyorsítani a bankok hitelképességgel kapcsolatos döntéseit, illetve javítja a számlaellenőrzési folyamatokat.

„A Finicity egy jól bevált üzleti vállalkozás, amely több ezer bankkal és fintech céggel működik együtt, hozzánk hasonlóan" - mondta Michael Miebach, a Mastercard elnöke a felvásárlás kapcsán.

A Mastercard a megvásárlással arra törekszik, hogy diverzifikálja tevékenységét, amely korábban kizárólagosan a tradicionális kártyás fizetések lebonyolításáról szólt.

Diverzifikálja tevékenységét a Mastercard: olyan startupokat vásárol fel, mely segíti a kártyacéget a bankszámlák hatékonyabb elérésében Forrás: NurPhoto/Jaap Arriens/NurPhoto/Jaap Arriens

Az eddigi legnagyobb akvizíciójában azonban, tavaly a kártyacég 3,2 milliárd dollárért felvásárolta a Nets azonnali fizetéssel foglalkozó leányvállalatát, mely a társaságot a bankszámlák közötti fizetésekben segíti.

Hasonló portfólió-bővítést hajt végre a Visa is,

amely 5,3 milliárd dollárért egy hasonló startupot, a Plaidet vásárolta meg az idén, mely a népszerű mobilalkalmazásokat a bankszámlákkal köti össze.

A Finicity és a Plaid egyaránt úgynevezett adatgyűjtő cégnek számít, melyek segítségével a mobilappokba regisztrált ügyfelek könnyebben elérhetők a bankok vagy épp a kártyatársaságok számára.

A fogyasztók azonban sokszor nem is látják át, mennyi adatot adnak át harmadik feleknek magukról, amikor a mobilalkalmazásokban külső alkalmazásokra vagy szolgáltatásokra iratkoznak fel.

A Finicity megvásárlásával a Mastercard is hangsúlyozta elkötelezettségét a pénzügyi szolgáltatások igénybevétele során bekövetkező adatmegosztások legmagasabb szintű védelme és biztonsága iránt, kiküszöbölve a harmadik feles külső adattárolást.

A kártyacég szerint a felvásárlás várhatóan idén lezárul.

Forrás: Bloomberg.com