Éledezik a kínai autópiac

Didi kínai autómegosztó
--FILE--View of a logo of taxi-hailing and car service Didi Chuxing at a Didi club in Ji'nan city, east China's Shandong, 28 August 2016. Ride-hailing startups have become known for burning cash, and Didi is no exception. The leading Chinese player in the field reportedly lost triple the amount of money in 2018 compared to 2017. The sizable loss of 10.9 billion yuan ($1.6 billion) for 2018 dwarfed the 250 million yuan loss from the year before, according to internal financial documents obtained by Chinese tech news site 36Kr. Didi did not respond to Caixin's request for comment.
Vágólapra másolva!
Kínában nőttek az autóeladások áprilisban az előző havihoz képest - közölte az ázsiai ország autógyártóinak szakmai képviseleti szervezete előzetes adatokra hivatkozva.
Vágólapra másolva!

A CAAM (China Association of Automobile Manufacturers) beszámolója szerint

a múlt hónapban mintegy 2 millió új autót értékesítettek Kínában, ami 39,8 százalékkal több márciushoz és 0,9 százalékos bővülés tavaly áprilishoz képest.

A szervezet számításai szerint az idei első négy hónapban összesen 5 millió 670 ezer új autót értékesítettek Kínában, 32,1 százalékkal kevesebbet a tavalyi azonos időszakhoz viszonyítva.
Kínában tavaly egyébként már a második egymást követő évben csökkentek az autóeladások, 21,4 millió autót értékesítettek, 9,6 százalékkal kevesebbet a 2018. évinél, részben a gazdasági növekedés lassulása miatt.

Áprilisban visszatértek a vevők az autószalonokba Kínában Forrás: AFP/Imaginechina/Da Qing

Az idei év eddig eltelt időszakában az eladásokat a koronavírus-járvány vetette vissza. A CAAM szerint a harmadik negyedévre térhetnek vissza a megszokott szintre az eladások, amelyek idén nagyjából öt százalékkal maradhatnak majd el a tavalyitól.