Az Air France keddi, MTI-hez eljuttatott közleménye szerint június első hetétől közlekednek ismét a gépeik, az első időszakban heti egyszer, a hó végén viszont már minden nap.
A légitársaság június végéig több európai, észak-amerikai és ázsiai útvonalon újítja fel a légi kapcsolatokat, az utazási korlátozások függvényében 75 repülőgéppel közlekednek június végétől, ez a járvány előtti kapacitás 15 százaléka.
A Finnair a honlapján közölte, hogy júliusban elindítja korábban felfüggesztett járatai egy részét. Először heti egy, a hónap végén már heti négy járatot tervez a helsinki légitársaság Budapestre. Az Air France-hoz hasonlóan a Finnair is újraindítja több transzkontinentális járatát, az Egyesült Államokba, Japánba és Kínába is.
A Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren május elején kezdett el bővülni az elérhető járatok száma, a Wizz Air mellett a KLM, a Lufthansa és a Swiss jelentette be, hogy ismét indítanak járatokat a magyar fővárosba.
A Magyar Nemzet értesülései szerint A318/A320 típusú gépekkel indul majd újra a Budapest-Párizs Air France járat. Az utasoktól a légitársaság azt kéri, hogy utazás előtt mindenképp informálódjanak az indulási, cél- és tranzitországokban érvényes beutazási és tartózkodási szabályozásról, és minden esetben készítsenek B tervet az utazás és szállás tekintetében.
Arra is felhívják a figyelmet, hogy a Franciaországba, és annak tengerentúli területeire érkező utasokat a helyi hatóságok különböző igazolások felmutatására kötelezik, ezek listája a francia belügyminisztérium weboldalán elérhetők.
A légitársaság a biztonság érdekében több fontos szabályt is bevezet. Többek között a gépeket hátulról előrefelé, fokozatosan töltik majd fel.
Alaposabban fogják takarítani és fertőtleníteni a gépeket, és a rövidebb utak esetében párnákat sem fognak adni, de az étel- és italfelszolgálást is felfüggesztik. A hosszabb járatokon is csökkentve lesz az ételek felszolgálásának gyakorisága, és előtérbe kerülnek a zárt, egyesével csomagolt élelmiszerek.
Emellett Párizsban minden felszállás előtt kötelező lázmérés lesz,
az utasokat pedig a checj-in-nél nagyobb távolságokkal és műanyagfallal védik a fertőzéstől. A gépeken is előtérbe kerül a megfelelő távolságtartás. Ott a legtöbb esetben egyes üléseket szabadon hagynak majd.