Jó számokat jelentett a Nestlé

nestle logo
Logo Nestlé on the building of the headquarter in Frankfurt with motion blur | usage worldwide
Vágólapra másolva!
A Nestlé első negyedéves értékesítése meghaladta a becsléseket, mivel a vásárlók rengeteg állateledelt és kávét vásároltak fel a koronavírus-járvány idején – összegzi a CNBC.
Vágólapra másolva!

A svájci multinacionális vállalat csoportszintű értékesítése 4,3 százalékkal növekedett az első negyedévben, mivel

a fogyasztók szokásosnál több Purina állateledelt és Nescafé kávét rendeltek,

hogy felkészüljenek a koronavírus-járvány miatti otthonlétre.

Illusztráció Forrás: Picture-Alliance/AFP/Klaus Ohlenschläger

Márciusban az Egyesült Államokban a világjárvány miatt megnőtt a kereslet az állateledelek és a fagyasztott élelmiszerek iránt.

Európában, a Közel-Keleten és Észak-Afrikában pedig a Maggi tészták, illetve a növényi alapú élelmiszerek fogytak. Mindlét értékesítési régióban az eladások hét százalékkal emelkedtek. Ezzel szemben az ázsiai eladások 4,6 százalékkal csökkentek.

A Nestlé továbbá elindított egy

500 millió svájci frank értékű támogatást

a járvány okozta károk enyhítésére a kávézók és éttermek körében, meghosszabbítva a fizetési határidőket és feltételeket, valamint fekfüggesztették a kávéfőzők bérleti díjait is.

Illusztráció Forrás: Mészáros Péter

A vállalat továbbra tartja az idei évre kiadott növekedési becslését is. Az elemzők átlagosan három százalékos növekedést vártak a Nestlé első negyedéves értékesítésében.

A március végéig tartó három hónap teljes eladása 6,2 százalékkal 20,8 milliárd svájci frankra esett vissza, elsősorban a Skin Health és az Egyesült Államokban található jégkrém üzletágának eladása miatt.

Az 1866-ban alapított vállalat úgy döntött, hogy felülvizsgálja a kínai Yinlu mogyorótejjel és konzervrizsből készült zabkása üzletágának működését is, amely tavaly 700 millió svájci frankos veszteséget termelt.