A felhőalapú szolgáltatások terepe volt az idei első negyedév egyik legerősebben felfelé húzó ágazata a Google-nél, derült ki a kedden közreadott gyorsjelentésből.
A Google Cloud ugyanis 2,78 milliárd dolláros bevételt generált 2020 első három hónapjában, ami éves alapon 52 százalékos növekedésnek felelt meg.
Ezzel ráadásul a Google felhőalapú szolgáltatási ágazata tartotta is az egy negyedévvel korábbi ütemet. Akkor a 2,6 milliárd dolláros bevétel (szintén éves alapon) 53 százalékos bővülést jelentett – írja a Business Insider.
Ha pedig a Google folytatni tudja ezt az erős teljesítményt, akkor várhatóan meglesz a 10 milliárd dolláros éves bevétel is, lekörözve a 2019-ben elért 8 milliárdot. Ez volt egyébként a második olyan alkalom, amikor Google részletesen közzétette a Google Cloud konkrét számait.
Úgy tűnik tehát, hogy a Google Cloud eddig elég erősen hozza a tavaly kitűzött célokat.
Amikor ugyanis 2019 januárjában Thomas Kurian átvette az ágazat vezetését, közölte, a cél az, hogy megtriplázzák a részleg eladásait a következő néhány évben, és megfelelő partnerségeket építsenek ki annak érdekében, hogy hatásosan tudjanak versenyezni az olyan nagy riválisokkal, mint az Amazon vagy a Microsoft.
Ennek jegyében komoly átalakításokat hajtottak végre a Google Cloudnál. Változott az értékesítők fizetési rendszere, illetve új pozíciókat hoztak létre, kifejezetten annak érdekében, hogy megcélozzák a legnagyobb globális szervezeteket. Ez eddig elég sikeres vállalkozásnak tűnik, tekintve, hogy
a Flexera 750 szakembert bevonó felmérése szerint a Google Cloud a leggyorsabban növekvő felhőalapú szolgáltatás a vállalati szektorban.
Ráadásul az elemzők úgy számolnak, hogy a távmunka iránti megnövekedett igény még tovább fokozza majd a felhőalapú szolgáltatások iránti keresletet. Ez pedig arra is lehetőséget ad, hogy a nagy cégek felvásároljanak kisebb szereplőket a piacon. A Google Cloud például idén februárban 2,4 milliárd dollárért szerezte meg a Looker nevű adatelemző céget.
Mindazonáltal egyes elemzők arra figyelmeztetnek, hogy a digitális változások kihívások elé is állíthatják a felhőalapú szolgáltatásokat kínáló vállalatokat. Ahogy ugyanis az értékesítés is egyre inkább átkerül az online világba, a személyes ügyféltalálkozások számának csökkenése megnehezítheti a versenyt a Google Cloud számára.