Veszélybe került a Lipton Tea jövője

Unilever
--FILE--A Chinese employee walks past a logo of Unilever at the Unilever Research and Development Centre Shanghai in Shanghai, China, 15 May 2014. Unilever PLC said weakening demand in emerging markets, especially China, showed no sign of letting up last year even as the consumer-goods group reported a rise in full-year profit. Unilever said on Tuesday (20 January 2015) that full-year profit rose 6.8% to €5.17 billion ($5.98 billion) despite a 2.7% fall in revenue to €48.4 billion, dragged down by a 20% sales decline in China in the fourth quarter. “Growth was weak in emerging markets as economic pressures impacted consumer demand,” Unilever said in a statement. Chief executive Paul Polman said market conditions were unlikely to improve in 2015.
Vágólapra másolva!
Az Unilever megkezdte a globális teaüzletágának felülvizsgálatát, miután a vállalat egy évtizede nem látott lassuló negyedéves növekedésről jelentett. Ez pedig érintheti a jól ismert Lipton márkát is.
Vágólapra másolva!

Az Unilever teaüzletága, amelyhez a Lipton is tartozik, közel 3 milliárd dolláros bevételt ért el tavaly – közölte Graeme Pitkethly, a vállalat pénzügyi vezetője. Az Unilever azonban gyenge növekedési számokat produkált az elmúlt negyedévben, ami arra készteti a céget, hogy felülvizsgálja az üzletágát. A Bloomberg információi szerint a folyamat az idei év közepén érhet véget.

Általánosságban is az látszott azonban, hogy az Unilever teljesítményét a nagy márkák gyenge szereplése idézte elő

– a vállalat számos márka tulajdonosa, beleértve például a Dove-ot vagy a Ben & Jerry's fagylaltot.

A tavalyi negyedik negyedévben az Unilever 1,5 százalékos bevétel-növekedést ért el, ami noha felülmúlta az elemzői várakozásokat, az elmúlt évtized leglassabb növekedési üteme volt. A 2019-es év egészében az eladások 0,5 százalékkal csökkentek a fejlett gazdaságokban.

Egyre kevesebb fekete tea fogy a fejlett gazdaságokban Forrás: AFP/Moirenc Camille/Hemis.Fr

A háttérben pedig a fogyasztói szokások változása áll, ami nem kerüli el a teaüzletágat sem. A fekete tea iránti kereslet ugyanis az elmúlt években folyamatosan lassult a fejlett gazdaságokban – a fogyasztói preferenciák változása miatt. Ez pedig azt is jelenti, hogy a Lipton teamárka helyzetét is újra kell gondolnia a vállalatnak.

A mostani eredmények azonban nem lepték meg a menedzsmentet.

Egy hónapja ugyanis Alan Jope, az Unilever vezérigazgatója már figyelmeztetett, a bevétel-növekedés lassabb lehetett 2019 egészében a korábban vártnál.

A fentiek alapján tehát várhatóan elég nehéz éve lesz az Unilevernek, és az sem könnyíti meg a vállalat helyzetét, hogy az egyik legnagyobb riválisnak számító Nestlé szintén jelentős átszervezésekbe kezdett, ami együtt jár a vállalat portfóliójának átfogó átalakításával.