A Bitburger közvetve fektet be a berlini Mushlabba nevű startupba, azaz egy olyan társaságba, amely
gombákból készített húspótlót állít elő.
Ily módon a Bitburger a fenntartható ételek fejlesztésébe száll be, és aktív partnerként is közreműködik az üzletben.
Nem ez az első startupos befektetése azonban a sörgyártónak, hiszen már részesedést szerzett a Share, a Hello Fresh Go és a Snoooze nevű újonnan indult vállalkozásokban, amelyek ugyancsak nem a sörpiacon dolgoznak, hiszen
fogyasztási cikkekkel és gyógynövények felhasználásával foglalkoznak.
A startupok inspirációt jelentenek a számunkra, segíthetnek az üzleti tevékenységünk fejlesztésében
- nyilatkozta a lapnak Matthäus Niewodniczanski, a holding ügyvezető igazgatója.
Niewodniczanski tisztában van vele, hogy nem tudja megváltoztatni az egyre csökkenő sörfogyasztást Németországban, ezért lépésük a családi vállalkozás értékének megőrzéséről szól.
Úgy gondolom, hogy veszélyes egy növekvő cégcsaládra, amennyiben csak egy üzleti modellje van
- mondta az interjúban. Hozzátette azonban, hogy nagyon későn kezdték el az alternatív vállalkozási lábak kiépítését, de mindenképpen felzárkóznak.
Forrás és teljes interjú - német nyelven - itt olvasható el.