A tokiói olimpia miatt idén is csúcsra futhat a sportszponzoráció

Five-ring emblem for Tokyo 2020 Olympics Tokyo Olympics Summer Olympics Tokyo 2020 2020 Summer Olympics Games of the XXXII Olympiad OLYMPIC GAMES Olympics The Tokyo Organising Committee of the Olympic and Paralympic Ga Momentum feeling utilize build stren
Japán hamarosan megnyitja kapuit az olimpiára készülő sportolók előtt
Vágólapra másolva!
A hirdetők sportszponzorálással kapcsolatos kiadásai várhatóan 5 százalékkal nőnek majd idén, és elérik a 48,4 milliárd dollárt világszerte. Ez lesz az évtized legerősebb növekedése, és meghaladhatja az összes hagyományos médiahirdetés növekedését az előrejelzések szerint - közölte a marketingkutatással foglalkozó WARC.
Vágólapra másolva!

Az elmúlt évek piaci növekedéseit már a 2020-as olimpiát megelőzően is rekordbefektetések jellemezték, de a jelenlegi olimpiai ciklus várhatóan 5,94 milliárd dolláros költést eredményez. A WARC úgy véli, hogy 1,95 milliárd dollárt szánnak ilyen célokra majd olyan világméretű olimpiai partnerek, mint a Coca-Cola és a P&G, kétszer annyit költve, mint az előző olimpián, míg további 3,33 milliárd dollárt a japán szponzorok tesznek majd mellé, köztük a Canon, az Asahi és a Fujitsu. Ezen túlmenően az e-sportok szponzorációja az előrejelzés szerint 2020-ban eléri az új, 584 millió dolláros csúcsot.

Forrás: WARC, Origo

Az elsődleges növekedés motorja Észak-Amerika, a legnagyobb régió,

amelynek 2011-től kezdett éves átlagos növekedési üteme 4,6 százalékkal, 18,8 milliárd dollárra emelkedik idén. Az Egyesült Államokban az előrejelzések szerint a költések összege 2020-ban eléri a 3,97 milliárd dollárt.

Az Egyesült Államokban a sportszponzoráció legnagyobb szereplője (5,3 milliárd dollár értékben 2019-ben) a pénzügyi szolgáltatási szektor, az autóipar (2,4 milliárd dollár értékben) és a kiskereskedelem (1,3 milliárd dollár értékben). A távközlési szektor (1 milliárd dollár), az energiaszektor (0,9 milliárd dollár), a technológiai szektor (0,7 milliárd dollár), míg az üdítőitalok gyártói (0,7 milliárd dollár) egymilliárd dollárt vagy annál kisebb összeget költenek el évente.

Az európai piac várhatóan 5 százalékkal 12,9 milliárd dollárra nő majd ebben az évben, amely nagyobb, mint az öt éve mért éves növekedési ráta (4,2 százalék).

A kontinensen Németország számít a legnagyobb piacnak, becsült értéke 1,89 milliárd dollár, amely idén 4,9 százalékkal növekszik 2019-hez képest. Az európai szponzorációs pénz közel kétötöde (38 százalék) a labdarúgással kapcsolatos jogtulajdonosoktól érkezik, a regionális összérték 10 százaléka pedig a sportruházati ágazatból. Ezt követi a bankszektor (5 százalék), a fogadások (5 százalék), az autóipar (4 százalék), italok (3 százalék), a szoftverágazat (3 százalék) és a biztosítási szektor (3 százalék).

A 2020-as tokiói olimpia várhatóan csúcsra hajtja idén a sportszponzorizációs kiadásokat Forrás: The Yomiuri Shimbun/Yomiuri/Kazuki Wakasugi

Az Egyesült Királyságban önmagában az angol Premier Liga póló-szponzorálása a teljes szerencsejáték-ágazat hirdetéseinek egynegyedét teszi ki. A fogadóirodák emellett várhatóan 148,7 millió fontot költenek majd az internetes hirdetésekre idén, 49,4 millió fontot a televízióban és 34,6 millió fontot a nyomtatott kiadványokban.

Az ázsiai beruházásokat megnövelte az idei olimpia, illetve a nemrég megrendezett 2018-as FIFA világkupa és a PyongChang-i téli olimpia, amelyek 2018-ban 649 millió dollárt vonzottak be a helyi szponzoroktól.

A WARC emellett úgy véli, hogy a tavaly Japánban megrendezett Rögbi Világkupa szponzorálási ügyletei is először érhették el az 50 millió dollárt. Indiában az IPL krikett szponzorálása 48 millió dollár értékű az idei szezonban, szemben a tavalyi évad 44 millió dollárjával. Ázsiában a legtöbbet az autóipar költötte sportszponzorációra, amely 644 millió dollár volt. Az autóipart a bankszektor, a ruházati szektor és a telekommunikációs szektor követik.

Forrás: Medium.com