Most már végleges: összeolvad a Fiat Chrysler és a Peugeot

10 legnagyobb autógyár – galéria
10, Fiat Chrysler Automobiles
Vágólapra másolva!
A felek szerdán bejelentették, hogy egy 50 milliárd dolláros üzlet keretében összeolvad a Fiat Chrysler és a Peugeot gyártója, a PSA. A megállapodás nyomán, ha az üzletet lezárják, a világ negyedik legnagyobb autógyártó vállalata jön létre.
Vágólapra másolva!

A két, egyenként közepes autógyártó cég még nem állapodott meg az új névről, de az 50 milliárd dolláros összeolvadásról szóló bejelentés komolyan átrendezheti az autóipari erőviszonyokat. A felek egyébként hat héttel ezelőtt jelentették be az egyesülés tervét, jelezve, a megállapodás reakció lenne globális kereslet csökkenésére – írja a Reuters.

A közepes méretű cégek konszolidációja tehát nem meglepő, tekintve hogy az említett keresletcsökkenés mellett a tisztább, kevésbé környezetkárosító modellek felé tolódik el az iparág egésze. Ez a két tényező együtt pedig igencsak megnöveli a vállalatok költségeit.

Megállapodtak a nagy autóipari összeolvadásról Forrás: AFP/Andreas Solaro

A Fiat Chrysler (FCA) és a Peugeot mögött álló PSA összeolvadása évente 3,7 milliárd eurós költség-megtakarítást hozhat, ahogy a cégek összekapcsolják a technológiáikat, illetve közös beszerzési szerződéseket kötnek.

A közös közleményből az derül ki, hogy a megállapodást várhatóan a következő 12-15 hónapban véglegesítik.

A háttérben részben az is állhat, hogy a mostani megállapodás előtt a PSA egyik fontos részvényese, a kínai Dongfeng Motor Group visszavágta a 12,2 százalékos részesedését a francia autógyártóban, amikor eladott 30,7 millió darab PSA részvényt. Ez a csomag akkor 679 millió eurót ért, de a Dongfengnek is így lesz 4,5 százalékos részesedése a közös vállalatból az összeolvadás után.

A felek egyébként abban is megállapodtak, hogy egy 11 tagú igazgatótanácsot hoznak létre, melybe 5-5 tagot delegál a két társaság

– beleértve a mindkét oldalról érkező dolgozói érdekképviseletet is. A 11. tag a vezérigazgató, Carlos Tavares lesz, aki jelenleg a PSA főnöke, és akinek a kinevezése öt évre szól majd.