Továbbra is rendkívül jó előfizetői számokat produkál a Netflix

Netflix
ANKARA, TURKEY - JULY 18 : A person holds a Netflix remote control in front of the logo of Netflix application in Ankara, Turkey on July 18, 2018. Aytac Unal / Anadolu Agency
Vágólapra másolva!
Az amerikai Netflix most tette közzé az USA-n kívüli részletes előfizetői és bevételi információit, annak érdekében, hogy meggyőzze a Wall Streetet, hogy a nemzetközi piacon továbbra is töretlenül növekszik a vállalat, annak ellenére, hogy az amerikai piacon egyre nagyobb a verseny – összegzi a MarketWatch.
Vágólapra másolva!

Európában, a Közel-Keleten és Afrikában 2017 eleje óta kétszeresére nőtt az előfizetők száma, ráadásul ez a legnagyobb, az Egyesült Államokon kívüli régió. Latin-Amerika szintén rendkívül gyors növekedést mutatott, és Ázsiai is ígéretes, ám a teljes üzleti tevékenységnek egyelőre csak kis része történik itt.

Illusztráció Forrás: AFP/Anadolu Agency/Aytac Unal

A Netflixnek összesen 158,3 millió előfizetője van világszerte.

Az amerikai előfizetői bázis régóta kulcsfontosságú adat a Wall Street számára, ráadásul a részvényállomány egyik fő mozgatórugója is. De

a növekedés lassulásnak indult, mivel az amerikai streaming csatornák között erősödött a verseny

és további szereplők léptek be ebbe a viszonylag zárt piaci szegmensbe.

Az egyik fő aggodalom a befektetők részéről az volt, hogy a cég nem tud olyan magas árat elkérni szolgáltatásaiért, mint Észak-Amerikában, így a növekedés nem lesz olyan jövedelmező. Ugyan még mindig az USA és Kanada adja a Netflix legtöbb bevételét, ám a többi régió sincs sokkal lemaradva ettől.

Illusztráció Forrás: dpa Picture-Alliance/AFP/Rolf Vennenbernd

Nemrégiben mind a Disney, mind az Apple saját streaming csatornát indított, jövőre pedig két újabb versenytárs érkezik a területre, a WarnerMedia és a Comcast.

Az árképzési verseny is elég éles az Egyesült Államokban: a Disney+ szolgáltatása havi 6,99 dollárba (2 ezer forint) kerül, míg a Netflixé 12,99 dollárba (3.800 forint), ráadásul a Comcast olcsó, hirdetésekkel támogatott szolgáltatást indít jövőre.

A Netflix részvények július közepétől 16 százalékot estek,

mivel a cég második negyedéves jelentésében látható, hogy az elmúlt évtizedben először csökkent az amerikai előfizetők száma.

A legutóbbi, a szeptember végén zárult negyedéves jelentésből kiderült, hogy az USA-ban és Kanadában összesen 613 ezer új ügyfelet sikerült szerezni, így már 67 millió előfizetője van a vállalatnak az észak-amerikai régióban.

Illusztráció Forrás: Getty Images/2014 Getty Images/Pascal Le Segretain

A Netflix 2016-ban kezdte meg nemzetközi terjeszkedését, amikor 130 országban indította el a szolgáltatását – a globális nyitás egyébként nagyon fontos szerepet játszik a Netflix üzleti modelljében.

Európában, a Közel-Keleten és Afrikában szeptember végéig 47,4 millió előfizetővel rendelkezett a streaming csatorna, ami a 2017 márciusi végi 19,7 millió előfizetőhöz képest

140 százalékos növekedést jelent,

ráadásul a bevételek ebben az időszakban megháromszorozódtak és elérték a 4 milliárd dollárt.

A vállalat szerint Latin-Amerikában mind az előfizetők száma, mind pedig a bevétel megkétszereződött: 29,4 millió előfizetőről és 2 milliárd dolláros bevételről jelentettek. Ráadásul a csendes-óceáni régióban az előfizetői szám ugyanebben az időszakban megháromszorozódott és elérte a 14,5 milliót, míg a bevételek az egymilliárd dollárt.