Továbbra is a csokoládémikulás és a szaloncukor a sláger

szaloncukor, karácsony, édesség, Magyar Édességgyártók Szövetsége, Hunbisco
Vágólapra másolva!
A legnépszerűbb szezonális édesség a csokoládémikulás és a szaloncukor, előbbiből közel 700 tonnás mennyiség mellett 4 milliárd forint feletti árbevétel várható, utóbbiból 3.500 tonna mellett az árbevétel 6,5 milliárd forint lehet.
Vágólapra másolva!

A magyar háztartások általában egy kilogramm szaloncukrot vesznek. A vásárlók több mint fele a zselés szaloncukrot választja. Egy kilogramm szaloncukor már 799 forinttól is kapható, a prémium kategóriájúak ára dobozonként elérheti a 3 ezer forintot, de kilogrammonként akár a 10 ezer forintos árat is. A csokoládés adventi kalendáriumokból évente 350 ezret értékesítenek.

A szezonális termékek nagyjából felét a hipermarketekben szerzik be.

Illusztráció Forrás: Hunbisco

A szezonális édességek forgalma 2-3 százalékos bővülhet idén. Az eladott mennyiség stagnál, az árbevétel növekedése annak az eredménye, hogy a minőség irányába mozdul el a piac.

A magyar édességpiac egyébként a hazai élelmiszeripar egy viszonylag kis szereplője: a hazai édességgyártás 250 vállalkozást jelent, amelyek mintegy 5 ezer embert foglalkoztatnak 200 milliárd forint körüli, az utóbbi években emelkedő, jelenleg 210 milliárdos árbevétellel.

Illusztráció Forrás: Hunbisco

Egyre többen választják tudatosan a kiváló alapanyagokból előállított, magas hozzáadott értéket képviselő termékeket,

többek között a magas kakaótartalmú csokoládét, teljes kiőrlésű kekszeket, puha gumicukrokat és különleges édességeket, például a rubinvörös csokoládét.

A minőségi termékek előretörése továbbra is tart és ezek magasabb polci áron érhetőek el. Ez lesz a várható mondjuk forgalom tekintetében, ízek esetében pedig a Mikulásoknál ugyanúgy, azért a tejcsokoládéból készült, valódi csokoládéból készült Mikulások vannak most már csak a polcokon.

Illusztráció Forrás: Shutterstock

A belsőn kívül az igényes külalak is lényeges: számos terméknél erősödik az ajándék jelleg, és a gyártók limitált szériás csomagolásokkal, egyedi díszítésekkel rukkolnak elő. A megújulás és innováció a csomagolás területén is elengedhetetlenné vált.

Modern csomagolás nélkül már elképzelhetetlen versenyképes termékek forgalmazása, még kevésbé exportja.

Illusztráció Forrás: Shutterstock

A fogyasztók továbbra is értékelik a komoly hagyományú, megbízható brandeket, ebből a szempontból az édességpiacnak jó pozíciót nyújt, hogy

az édességet gyakorlatilag mindenki szereti.

Mindezért az erős, hagyományokat tovább vivő brandek és percepciók (pl. svájci csokoládé, belga praliné, francia desszert, skandináv keksz) fogadtatása továbbra is pozitív lesz.

Forrás: Magyar Édességgyártók Szövetsége