Az iparág sokkal jobb, mint volt, és az elmúlt öt évben sokkal egészségesebbé vált – összegezte Pete Mulvihill, aki San Franciscóban négy könyvesboltot is üzemeltet. Ezek túlélték azt a pusztítást, amit a független könyvipar azután szenvedett el, hogy
az Amazon 1995-ben kezdte meg online kiskereskedelmét, és alacsonyabb áron adta a könyveket.
Mulvihill elmondta, hogy
továbbra is sok kihívással kell szembenéznie a szakmának,
például más könyvkereskedőhez hasonlóan neki is meg kellett változtatnia raktárkészletét annak érdekében, hogy az ügyfelek továbbra is az üzletekbe menjenek vásárolni az olcsóbb internetes vásárlás helyett.
Bár a könyvesboltok elsődleges eladási tétele a könyv, az eladások 15 százalékát az ajándéktárgyak, zenék, játékok és kártyák teszik ki.
Továbbá Mulvihill mindhárom üzletében lehet kapni könyvritkaságokat illetve használt könyveket.
Az amerikai könyvértékesítők (ABA) független szakmai csoportja szerint az iparág túl van a sötét napokon.
A nonprofit szervezetnek májusban 1.887 tagja volt, ami közel 35 százalékkal magasabb, mint a 2009-es 1.401-es taglétszám, továbbá a tagok üzleteinek száma 2.524, ami jóval meghaladja a tíz évvel korábbi 1.651 üzletet. Ráadásul a könyvértékesítés 2017-ben 1,6 százalékkal, míg 2018 öt százalékkal nőtt az előző évhez képest.
Ugyanakkor a magas bérleti díjak miatt sok üzlet bezárni kényszerült, mert nem tudták kigazdálkodni a magasabb fenntartási és bérköltségeket is.
A független eladók jobban teljesítenek, annak ellenére, hogy az Amazon e-kereskedelme továbbra is virágzik, és sorra nyitja saját fizikai üzleteit is.
Ez annak köszönhető, hogy
az eladók valódi kapcsolatot alakítanak ki a vásárlóikkal,
akik élménynek tekintik a vásárlást és hozzájuk hasonlónak az üzlettulajdonost és a dolgozókat. Dan Cullen, az ABA stratégiai vezetője elmondta, hogy a közösségi média segít a kapcsolatok kiépítésében és ápolásában.
Érdekesség továbbá, hogy az emberek több nyomtatott könyvet olvasnak, az e-könyvek eladása 2014 és 2018 között 37 százalékkal esett vissza.