Tesztelték a világ első elektromos repülőgépét - videó!

Az első e-repülőgép Harbour Air
Today, we made history. The world’s first fully-electric commercial aircraft took flight on the Fraser River in Richmond this morning. We’re so proud of our dedicated maintenance team and our amazing partners at magniX for
Vágólapra másolva!
Sikeresen végződött a világ első elektromos utasszállitó repülőgépének tesztje a kanadai Vancouver városában. A gép ugyan kevesebb mint 15 percet tartózkodott a levegőben, de megalkotói úgy érzik: új korszak kezdődött a repülés történetében.
Vágólapra másolva!

A vancouveri Harbour Air - amely Észak-Amerika legnagyobb hidroplán-légitársasága - és a seattle-i székhelyű magniX - amely elektromos hajtóműveket gyárt - egy átalakított hatüléses DHC-2 de Havilland Beaver típusú gépet tesztelt a Fraser-folyón, a brit kolumbiai Richmond közelében.

A Guardian cikke szerint Roei Ganzarski, a magniX vezérigazgatója az esemény sikeres lezárultát követően úgy fogalmazott, hogy beigazolódott: a kereskedelmi repülés elektromos hajtóművekkel is működhet, és kijelentette, hogy elérkezett az elektromos repülés korszaka.

Az első e-repülőgép a Harbour Air flottájának kötelékében a Fraser folyó felett Richmondban Forrás: Harbourair/Twitter

A 750 lóerős magni500 hajtóművel ellátott hidroplánt Greg McDougall, a Harbour Air alapítója és elnöke vezette a tesztrepülés során, a helyszínen összegyűlt mintegy 100 érdeklődő szeme láttára. A földre szállást követően pedig kijelentette, hogy semmilyen különbséget nem észlelt a hagyományos hajtóművekkel felszerelt gépekhez képest, és az egész flottájukat szeretnék igy átalakittatni.

Ahhoz persze, hogy e-repülőgépek széles körben elterjedjenek, még hosszú időre van szükség a megfelelő tesztek elvégzésére és a különböző repüléssel kapcsolatos szabályozásoknak való megfelelésre. Egyelőre kihivást jelent a litium akkumulátor is, amely csupán egy 15 perces, 160 kilométeres úthoz elég. Ez nem túl sok, de az olyan rövidebb utakat lebonyolitó légitársaságoknak, mint a Harbour Air, pontosan elég.

Emellett a magniX részéről arra számitanak, hogy ha hajlandóak vagyunk akár egy órát autóban ülni, hogy eljussunk a munkahelyünkre, miért ne tennénk ezt inkább e-repülővel, amely 15 perc alatt odarepit minket a célhoz. Ezzel pedig egy széles réteget lehetne megnyerni ezeknek a légiközlekedési eszközöknek.