Új korszakba lépett a postai szolgáltatás

Budapest, 2019. szeptember 27.
Az elektronikus kézbesítés bemutatója a Magyar Posta Hivatalos küldeménykövető projektjét ismertető sajtótájékoztatón a Posta Országos Logisztikai Központjában 2019. szeptember 27-én. Átállt az elektronikus kézbesítési rends
Budapest, 2019. szeptember 27. Az elektronikus kézbesítés bemutatója a Magyar Posta Hivatalos küldeménykövető projektjét ismertető sajtótájékoztatón a Posta Országos Logisztikai Központjában 2019. szeptember 27-én. Átállt az elektronikus kézbesítési rendszerre szeptemberben a teljes postai hálózat, az ügyfelek nyomon követhetik a könyvelt levelek útját, a kézbesítők digitális eszközön (PDA) adják át a térítvényes és ajánlott leveleket. MTI/Soós Lajos
Vágólapra másolva!
Az elektronikus kézbesítő rendszer bevezetése új korszakot jelent a postai szolgáltatások körében - hangsúlyozta Bártfai-Mager Andrea nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszter a Magyar Posta projektzáró sajtótájékoztatóján. Magyarország egyik legnagyobb vállalati digitalizációs projektjét valósította meg 2017-2019 között a Magyar Posta az elektronikus kézbesítési rendszer üzembe helyezésével és országos kiterjesztésével, ami a teljes levélforgalom 20 százalékát érinti. A projekt 2,377 forint vissza nem térítendő támogatásban részesült, a Magyar Posta 1,821 milliárd forint saját forrást tett hozzá. 
Vágólapra másolva!

- emelte ki a tárca nélküli miniszter.

A Magyar Posta Zrt. 2019. szeptember 1-jétől országos kiterjesztéssel működteti a könyvelt levélküldemények kézbesítéséhez kifejlesztett elektronikus rendszerét. A fejlesztés a teljes logisztikai folyamatot átalakította és számos informatikai rendszert érintett. Az elektronikus kézbesítési rendszer működtetéséhez mintegy 8000 PDA-t, közel 3000 mobil nyomtatót, és több mint 4000 digitális aláírópadot szerzett be a társaság. A projekt keretében több mint 15 ezer postai munkatárs képzése történt meg az új rendszerek és eszközök használatára.

A fejlesztés kiemelt eredménye, hogy

az elektronikus kézbesítési rendszerrel elérhető Magyarország címhelyeinek (kb. 4,56 millió címhely) 97 százalékán digitálissá vált a kapcsolat több mint 4000 szerződéses ügyféllel,

a napi átlagosan 200 ezer darab könyvelt küldemény (ajánlott, tértivevényes levél és hivatalos irat) életútja az elektronikus rendszer segítségével gyakorlatilag valós időben követhető.

A projekt több változást is hozott mind az ügyfelek, mind a posta életében.

Az elektronikus kézbesítés bemutatója a Magyar Posta Országos Logisztikai Központjában Forrás: MTI/Soós Lajos

A levélkézbesítés logisztikai folyamata átláthatóbbá, hatékonyabbá vált, az ügyfelek számára pedig követhetővé. A könyvelt levelek feladásához már elektronikusan is lehet a címadatokat rögzíteni a posta.hu oldalon elérhető alkalmazás segítségével. Ezen túlmenően a Magyar Posta kivezeti a tértivevényes levelekhez és hivatalos iratokhoz használt papíralapú tértivevényt, és alapesetben elektronikus kézbesítési igazolás érkezik, de ez igény szerint papíralapon is kérhető. Ez a változás csökkenti a feladók számára az adminisztrációs terheket, rövidíti az ügyintézési időt. A digitális fejlesztés alapjaiban változtatta meg az ügyfélélményt, és jelentősen hozzájárul a közigazgatási eljárások felgyorsításához, a digitális állam törekvésekhez.

A Magyar Posta digitális eszközei alkalmasak az eSzemélyi igazolvány elfogadására is.

Ma Magyarországon közel 5 millió eSzemélyi került kiállításra. Az új rendszer használatával akár kézi aláírás nélkül, az okmányhoz igényelhető eAláírás PIN kód megadásával is elismerhető a könyvelt küldemények átvétele. Az eSzemélyivel létrehozott elektronikus aláírás teljes bizonyítékul szolgál arra, hogy a küldeményt a jogosult átvevő átvette.

A fejlesztés az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap és Magyarország költségvetése társfinanszírozásával valósult meg.