A Ryanair példája mutatja, miért óriási gond a Max-gépek repülési tilalma

Ryanair, sorban állás
Picture taken on September 23, 2013 shows airplanes operated by Irish low-cost airline Ryanair at the airport Hahn in Lautzenhausen. Germany's Ryanair pilots will join a wave of strikes against the no-frills carrier across Europe on August 10, 2018 escalating a row over pay and conditions at the height of the summer holiday season. / AFP PHOTO / dpa / Thomas Frey / Germany OUT
Vágólapra másolva!
Európa legnagyobb fapados légitársasága csökkenti növekedési kilátásait a 2020-as évre a földön veszteglő Boeing 737 Max repülőgépek miatt, ráadásul a légicég bővítési tervei is romlanak – összegzi a Bloomberg.
Vágólapra másolva!

Európa legnagyobb fapados légitársasága arra számít, hogy a következő pénzügyi évben 156 millió ügyfelet vonz majd, amennyiben tíz Boeing 737 Max repülőgép ismét szolgálatba állítható nyárig – a légitársaságnál korábban, 58 majd harminc és végül húsz géppel számoltak jövőre.

Ez a korábbi tervekhez képest 1 millióval kevesebb utas szállítását jelenti az évre.

Illusztráció Forrás: AFP/Thomas Frey

A MAX-gépek földön tartása miatt fellépő repülőgép-hiány miatt az ír központú vállalat két, a nürnbergi valamint a stockholmi Skavsta repülőtéren található központját bezárja.

A német bázison jelenleg két repülőgép található, a svéd bázison pedig négy.

– nyilatkozta Eddie Wilson, a társaság fő működési ágának vezérigazgatója szerdán.

A légitársaság emellett csökkenti a pilóta és a légiutas-kísérő személyzet munkáját, valamint csökkenti több bázisának kapacitását is.

Illusztráció Forrás: AFP/Andreas Arnold

A bejelentés után a cég részvényei 2,2 százalékkal 13,9 euróra (4.600 forint) emelkedtek.

A légügyi hatóságok azután rendelték el a Boeing 737 Maxok repülési tilalmát, miután két légi katasztrófa is történt, az egyik 2018 októberében, a másik 2019 márciusában. A tragédiákat a típusba szerelt MCAS rendszer okozta, amely bizonyos esetekben automatikusan elkezdte lefelé tolni a gép orrát.