Kiderült, mikor nyílhat meg az új Duna-híd

ÖSSZEÉRT AZ ÚJ KOMÁROMI DUNA-HÍD
Vágólapra másolva!
Összeért az új komáromi Duna-híd: beemelték a helyére a hídpálya utolsó elemét is. A téli leállás miatt a befejező munkálatokat jövő tavasszal végzik el. Az utolsó elemet a Clark Ádám úszódaru vitte a helyére, és tartotta addig, amíg a szakemberek a rögzítését elvégezték. A munkálatok miatt hajózási zárlatot rendeltek el - tájékoztatott a NIF Zrt. 
Vágólapra másolva!

A szerkezet különlegessége a hídpálya Szlovákiához közelebbi oldalán elhelyezkedő ferde pilon, amely a rajta átfűzött kábelek segítségével tartja a híd felszerkezetét. A pilon teljes magassága 118 méter, ebből körülbelül 98 méter magas a látható rész. Az alsó 20 méteres darab a Duna közepén álló pillér belsejében helyezkedik el, a pillér alapjához rögzítve.

A kivitelező a pillérek készítése során közel 20 ezer köbméter betont épített be. Az összeszerelt acélszerkezet súlya 7180 tonna, ehhez adódik még a kábelek súlya, amely mintegy 320 tonna.

Összeért az új komáromi híd két vége Forrás: NIF/Pelsoczy Csaba

Az utolsó elem beemelése után kezdődhet meg a „híd felöltöztetése".

A befejező munkálatokat a téli leállás miatt jövő tavasszal végzik el.

A beruházásból a hídpálya szigetelése, az aszfaltozás, a helyszíni korrózióvédelmi munkák, burkolatjelfestések, a korlátok elhelyezése, a köz- és díszkivilágítás szerelése, a híd monitoring- és riasztórendszerének kiépítése, a hajózási jelzések és légiakadály-jelző felszerelése van még hátra.

Helyére emelték a hídszerkezet utolsó elemét is Forrás: NIF/Pelsoczy Csaba

A híd építése a műszaki átadás-átvételi eljárás lezárásával 2020. május végére fejeződik be. Ezt követően indulhat meg mindkét országban a hatósági forgalomba helyezési – Szlovákiában használatbavételi – eljárás. A híd megnyitása a forgalom számára 2020. június végén várható.

Az új komáromi Duna-híd kivitelezését a H-M Dunahíd Konzorcium végzi nettó 91,2 millió euró értékben.

Tavasszal kezdődhetnek a befejező munkálatok Forrás: NIF/Pelsoczy Csaba

A kivitelezés koordinátora Magyarország, a projekt az Innovációs és Technológiai Minisztérium és a szlovák Közlekedési és Építési Minisztérium megbízásából, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. és a Slovenska správa ciest (SSC) Szlovák Közútkezelő Társaság beruházásban, uniós és hazai források felhasználásával valósul meg. A projekt teljes költségeinek közel 85 százalékát a CEF (Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz) támogatási alap finanszírozza.