Éttermet nyitott az ázsiai légitársaság

AirAsia, AirAsia étterem, illusztráció
Kuala lumpur, Malaysia-Oct 20, 2019 : The pre order food in Airasia flight from Kuala lumpur to Sarawak. Chef Hong's Korean Sweet and Spicy Chicken serve lunch while it is hot
Vágólapra másolva!
A malajziai székhelyű AirAsia légitársaság szerint a repülőiken felszolgált ételeket annyira szeretik az utasok, hogy ezért egy saját éttermet nyitottak, ahol kizárólag a repülőkön felszolgált menűket lehet megrendelni.
Vágólapra másolva!

A fapados légicégnél elmondták, hogy világszerte mintegy 50 éttermet nyitnak az elkövetkezendő öt évben.

A gyorskiszolgáló étterem első helyszíne a kuala lumpuri bevásárlóközpontban található,

és Santan névre keresztelték – ami malájul a kókusztejet jelenti –, a repülőkön felszolgált ételeket is ezzel a márkanévvel látták el.

Illusztráció Forrás: Shutterstock

Egy átlagos menü díja három dollár (900 forint), és olyan helyi finomságokat lehet választani, mint a csirkés rízs, vagy a légitársaság különleges Pak Nasser Nasi Lemak menüje, ami egy chili szószos rizsétel. De ezek mellett helyi kávét, tát és desszertet is lehet fogyasztani.

– nyilatkozta a márka vezérigazgatója, Catherine Goh sajtóközleményében, hozzátéve, hogy kilenc hónapig dolgoztak az ételek összeállításán.

Illusztráció Forrás: Shutterstock

Az 1996-ban alapított cég reméli, hogy ázsiai konyhája jobban vonzza majd az utazni vágyókat a nyugati vetélytársaikkal szemben. Továbbá a cég ezzel egy életmódmárka kialakításán is fáradozik – foglalta össze Tony Fernandes, a cég vezérigazgatója.

Mind Malajzia, mind a szomszédos

délkelet-ázsiai országok egyre inkább vonzzák az amerikai éttermeket:

a Domino's Pizzának jövőre már 300 egysége lesz az országban, a KFC-nek jelenleg 700 étterme van, míg a McDonald's nemrég egy 300 millió dolláros (89,6 milliárd forint) beruházást jelentett be a régióban.

– nyilatkozta Fernandes.

Illusztráció Forrás: Shutterstock

Az AirAsia az első légitársaság a világon, amely saját ételeivel éttermet nyitott.

A légitársaságok igyekeznek neves szakácsokat vagy éttermeket felfogadni menüjük kialakításához: a JetBlue a New York-i Saxon and Parole étteremmel közösen alakította ki ételeit, míg a British Airways járatain a Marks and Spencer élelmiszereiből készült fogásokat kínálják az utasoknak.