Csúcsot döntött az amerikai Black Friday

Black Friday, New York
NEW YORK, USA - NOVEMBER 23: People are seen at the Macy's store for shopping on Black Friday in Midtown Manhattan on November 23, 2017 in New York, United States. Mohammed Elshamy / Anadolu Agency
Vágólapra másolva!
Új rekordot állított be az amerikai Black Friday (Fekete Péntek) a friss adatok szerint. Az amerikai fogyasztók összesen 7,4 milliárd dollárt költöttek online, ami a Fekete Péntekek történetében új rekord, viszont a mindenkori online költésekben ez csak a második legjobb eredmény.
Vágólapra másolva!

Soha nem költöttek az amerikaiak annyit online a Black Friday napján, mint múlt pénteken – írja a CNBC az Adobe összesítése alapján. A fogyasztók összesen 7,4 milliárd dollárért vásároltak az interneten, amivel azonban nem sikerült megdönteni a tavalyi Kiberhétfő (Cyber Monday) 7,9 milliárdos csúcsát.

Az átlagos amerikai 168 dollárért vásárolt a mostani Fekete Pénteken, ami éves alapon közel 6 százalékos emelkedésnek számít.

Az Adobe egyébként a top 100 amerikai kiskereskedelmi cég közül 80-nál vizsgálta a tranzakciókat.

Jól látszik, hogy a karácsony közeledtével a fogyasztók egyre többször vásárolnak a telefonjaikról, és kerülik a nagy sorban állásokat a boltokban – mondta Taylor Schreiner, az Adobe Digital Insights elemzője.

Hódítanak az internetes vásárlások Forrás: Shutterstock

Az online vásárlások egyébként már eddig is 20 százalékkal haladják meg a tavalyi értékeket, de az idei Kiberhétfő még a tavalyi saját rekordját is megdöntheti. Az Adobe várakozásai szerint idén 9,4 milliárd dollárért vásárolhatnak az amerikaiak, ami 18,9 százalékos emelkedés lenne 2018-hoz képest.

Emellett már az is kiderült, hogy a Fekete Pénteken megelőző csütörtökön (hálaadás napján) az amerikai fogyasztók 4,2 milliárd dollárért vásároltak online.

Ez 14,5 százalékos emelkedés volt a tavalyi évhez képest, és új hálaadás napi rekordnak számított.

Most már az is látszik, hogy a legnépszerűbb termékek között a Jégvarázs 2-höz kapcsolódó játékok, illetve olyan videójátékok voltak, mint a FIFA 20 és a Madden NFL 20. Ezen kívül erős kereslet volt még az Apple Airpods és a Samsung televíziók iránt is.

Általánosságban pedig egyre világosabb, hogy egyes fizikai üzletek igen sikeresen alkalmazkodtak az online vásárlások népszerűségének növekedéséhez – ezek közé tartozik a Target és a Walmart. Mások azonban igen erősen szenvednek a trendtől, például a Kohl's, a Gap vagy a Macy's. Ezt bizonyítja, hogy

míg a Target részvénye idén nagyjából 95 százalékot, addig a Walmart papírja közel 30 százalékot erősödött.

Ezzel szemben a Kohl's, a Gap és a Macy's részvényei egyaránt legalább 25 százalékot süllyedtek eddig 2019-ben.