Rekordot dönthettek a hálaadás napi vásárlások

fekete péntek black friday
OREM, UT - NOVEMBER 24: Shoppers put a television into a basket that was part of "Black Friday" deals at a Target on November 24, 2016 in Orem, Utah. Retailers kicked off the unofficial start of the holiday season with sales that in many instances began on the Thanksgiving holiday. George Frey/Getty Images/AFP Idén is a nagy lapos tévék voltak a legnépszerűbbek. Felkészültebbek segítséget vittek magukkal, hogy könyebben tudják mozgatni a megvásárolt árút
Vágólapra másolva!
Igencsak belehúztak a fogyasztók a csütörtöki hálaadáskor – derül ki az előzetes adatokból. A számítások szerint ugyanis a vásárlók csak online 4,4 milliárd dollárt költöttek, ami új csúcsnak számít.
Vágólapra másolva!

Már ki is jöttek az első előzetes adatok a csütörtöki amerikai hálaadással kapcsolatban, és úgy tűnik, a fogyasztók igen nagy vásárlási kedvvel fordultak rá az ünnepre. Az Adobe számításai szerint az online vásárlások összértéke elérte a 4,4 milliárd dollárt, ami új rekordnak számít – írja a CNBC. Ez pedig 18,9 százalékkal magasabb, mint a tavaly mért 3,7 milliárd dollár.

Kiderült az is, 2,2 milliárd terméket értékesítettek online, és a vásárlások közel felét mobileszközről bonyolították.

Miközben a karácsonyi vásárlási szezon hagyományosan csak pénteken (Black Friday) indult az USA-ban, az erős online eladási számok arra utalnak, hogy idén az ünnepi vásárlás a szokásosnál korábban kezdődött – mondta Jason Woosley, az Adobe alelnöke.

A szakember rámutatott, hogy az online vásárlások mértéke november 1. és november 27. között 16,1 százalékkal nőtt a tavalyi év ugyanezen időszakához képest, ami részben annak tudható be, hogy számos bolt már a hálaadás előtt elkezdte meghirdetni a nagyobb akcióit.

Idén korábban kezdődött az ünnepi vásárlási szezon az USA-ban Forrás: Anadolu Agency/2015 Anadolu Agency/Cem Ozdel

Emellett az Adobe elemzői arra számítanak, hogy a Black Friday eladások idén elérik a 7,5 milliárd dolláros szintet. Ez 20,5 százalékos erősödés lenne 2018-hoz képest. Az úgynevezett „kiberhétfő" (Cyber Monday) pedig szintén 20 százalékos erősödést hozhat 9,4 milliárd dollárral.

A fentiekből az is látszik, hogy az online vásárlások egyre fontosabbak lettek a kiskereskedelemben az elmúlt években. Az USA-ban tehát a fogyasztók ma már inkább számítógépről vagy okoskészülékekről vásárolnak a fizikai üzletek helyett. Ez a trend pedig a vállalatok részvényeire is hatással van.

A folyamat legnagyobb nyertesei között van az Amazon, melynek részvénye idén 21,1 százalékot erősödött, de szintén győztesnek számít a Walmart (27,5 százalékos plusz), illetve a Target, melynek papírja idén eddig lehengerlő, 90,5 százalékot izmosodott.

A vesztesek oldalán olyan cégek vannak, mint a Kohl's (mínusz 27,2 százalék), a Gap (mínusz 34,4 százalék) vagy a Macy's, amely idén eddig az S&P 500 index legrosszabbul teljesítő papírja 48 százalékos eséssel.

A mostani adatok azonban arra is utalnak, hogy

az amerikai fogyasztók még mindig elég jó állapotban vannak, ami igen fontos az USA számára, ahol a belső fogyasztás adja a GDP jelentős részét.

Az idei harmadik negyedévben egyébként a fogyasztói kiadások 2,9 százalékkal bővültek, és a fogyasztói bizalom is történelmi csúcs közelében áll.