Az IKEA 200 millió euróval szállt be a cégek közötti klímavédelmi versenybe

FRANCE OUTSIDE GOODS DISTRIBUTION COMMERCE SHOP CONSUMMER ILE DE FRANCE HORIZONTAL SHOPS CONSUMMERS PARIS 75 ONLYFRANCE EXTERIOR STORE WESTERN EUROPE EUROPE MEUBLE EU IKEA SERGE ATTAL
Az IKEA egy rövidítés. Az IK az alapító monogramja (Ingvar Kamprad), az EA pedig a régiók rövidítése, ahol felnőtt (Elmtaryd és Agunnaryd).
Vágólapra másolva!
A világ legnagyobb bútoráruház-láncának számító IKEA összesen 200 millió eurónyi beruházással támogatja a környezettudatosságot. A svéd vállalat egyszerre támogatná a beszállítóit, illetve a levegőben lévő szén-dioxid mennyiség csökkentését célzó projekteket.
Vágólapra másolva!

Az IKEA kétszer 100 millió eurónyi beruházással szállna be a klímatudatossági versenybe a globális vállalatok között – írja a Reuters. Egyfelől a svéd bútoráruház 100 millió körüli összeggel támogatná a közvetlen beszállítóit abban, hogy átálljanak a megújuló energiákra. Másfelől pedig további 100 millió eurót költenének olyan projektek támogatására, melyek az atmoszféra szén-dioxid tartalmának csökkentését célozzák – például erdőtelepítések és erdővédelem segítségével.

A cég közleménye szerint mindez része annak a szélesebb célkitűzésnek, amelynek során az IKEA igyekszik „klímapozitív" tevékenységet folytatni.

Ez azt jelenti, hogy a terv szerint 2030-ra a társasághoz köthető üvegházhatású gázkibocsátás-csökkentés meghaladna a teljes beszállítói lánc általi kibocsátást. Egyszerűbben, az IKEA 2030-ra nettó pozitív hatást kíván gyakorolni a környezetre.

Fokozódik a klímavédelmi verseny a vállalatok között Forrás: REUTERS/Wolfgang Rattay

A teljes célkitűzés egyébként nagyjából 1000 közvetlen beszállítót érintene. Az IKEA ugyanis a termékeinek nagyjából 10 százalékát gyártja, a többit beszállítóktól szerzi be.

Szeptemberben pedig a legtöbb IKEA üzletet tulajdonló Ingka Group bejelentette, a terveik szerint felülmúlják majd a 2020-as célt, amely arra irányul, hogy legalább annyi megújuló energiát állítsanak elő, mint amennyi energiát az év végéig fölhasználnak.

Az IKEA mostani bejelentése azonban nem meglepő, ha azt nézzük, az elmúlt időszakban több kiskereskedelmi nagyvállalat is elkötelezte magát klímavédelmi célok mellett.

Eddig több mint 400 olyan társaság volt (beleértve olyan óriásokat is, mint a H&M, a Coca-Cola vagy a Sony), amelyek elkötelezték magukat az ENSZ arra irányuló célkitűzése mellett, hogy 2 Celsius-fok alatt maradjon a globális felmelegedés mértéke.