Ezek minden idők legtöbb bevételt hozó, a média világához köthető brandjei

film Horizontal
Attendees visit the Disney+ streaming service booth at the D23 Expo, billed as the "largest Disney fan event in the world," on August 23, 2019 at the Anaheim Convention Center in Anaheim, California. - Disney Plus will launch on November 12 and will compete with out streaming services such as Netflix, Amazon, HBO Now and soon Apple TV Plus. (Photo by Robyn Beck / AFP)
Vágólapra másolva!
Talán nem túlzás azt állítani, hogy hiánypótló infografikát mutatott be a Visual Capitalist és a TitleMax. Az impozáns ábrára összegyűjtötték a világ 25 legértékesebb márkáját a média birodalmából, melyen azt is megmutatják, az egyes globális brandek bevételeiket miknek és milyen arányban köszönhetik. Alább megtalálja a választ arra, Micimackó erősebb-e a bevétel tekintetében Hello Kittynél. De arra is, a jó öreg Miki egér egymaga képes-e lenyomni úgy a Star Wars űr-fantasy világát, hogy a Disney néhány éve ez utóbbit is bekebelezte!
Vágólapra másolva!

A kétségkívül hatalmas ábra (cikkünk következő oldalán találja) egyébként könnyen áttekinthető: az élről indulva, sorrendben szerepel rajta az, melyik brand mekkora bevételt termelt jogtulajdonosainak, és persze az is, mikor indult. Ami még figyelemreméltóvá teszi az ábrát, az az, hogy az elemzők azt is kiszámolták, a bevételnek milyen aránya milyen forrásokból származik - ezt színkódok jelölik, melynek magyarázatai az ábra elején láthatók.

S hogy mire jó egy ilyen ábra?

Két dologra biztosan. Egyrészt könnyen áttekinthetővé teszi, hogy az egyes nagy, a média világához köthető brandek eddig összegyűjtött, becsült bevételeiket főként milyen forrásoknak köszönhetik, illetve azokon belül, melyiknek jutott a legnagyobb hányad. Másrészt érdekes adalék ahhoz, hogy régebbi brandek hogyan idomulnak a modern technológiák világához, hogyan maradnak továbbra is relevánsak a nagyközönség számára, és termelik meg évente a maguk akár néhány milliárd dollárját is - pedig lehet, hogy már szakállas vénségeknek számítanak.

Illusztráció Forrás: AFP/Robyn Beck

Így tehát a grafikán azt is láthatja, mikor indult el a márka hódító útjára, és az is szerepel azon, mi volt eredetileg az (videojáték, film, vagy épp könyv), ami később persze millió más formát öltött.

Az ábrán megadott végösszegek milliárd dollárt (azaz annyiszor ezer millió dollárt jelölnek). Nem áruljuk el előre a meglepetést, garantáljuk, meg fog lepődni, ha meglátja, melyik brand áll most az élen, és ostromolja alulról a 100 milliárd dollárt.

Az ábra áttekintése után se csukja még be a cikket, a grafikus ábrázolást követően néhány további érdekességet árulunk el a 25 legértékesebb brand bevételeiről!

Kattintson a folytatáshoz a második oldalra!