Megalapították a világtörténelem egyik legnagyobb vállalatát

Kína repülőgéphordozó hajó
(170426) -- DALIAN, April 26, 2017 (Xinhua) -- China's second aircraft carrier is transferred from dry dock into the water at a launch ceremony in Dalian shipyard of the China Shipbuilding Industry Corp. in Dalian, northeast China's Liaoning Province, April 26, 2017. The new carrier, the first domestically-built one, came after the Liaoning, a refitted former Soviet Union-made carrier that was put into commission in the Navy of the Chinese People's Liberation Army in 2012. (Xinhua/Li Gang) (ry)
Vágólapra másolva!
A Reuters a kínai állami média közléseire hivatkozva azt írja, hogy az ázsiai országban megalapították minden idők legnagyobb hajóépítő óriásvállalatát.
Vágólapra másolva!

Kína hivatalosan bejelentette a China Shipbuilding Group nevű vállalat felállítását, amelyet az állami tévécsatorna, a China Central Television (CCTV) híradásában egyszerűen csak

a világ legnagyobb hajóépítőjének nevezett.

A csoport Kína két korábbi vezető hajógyárának fúziójával jön létre, miután Peking a múlt hónapban rábólintott az egyesülésre. Az ország két, eddig is meghatározó cége, a China State Shipbuilding Corp. és a China Shipbuilding Industry Co. egyesül most egy új megacégben.

Kína második, saját gyártású repülőgép-hordozó anyahajója Forrás: AFP/XINHUA/Xinhua News Agency/Li Gang

Az új vállalat a rendelkezésre álló adatok szerint valóban óriási lesz:

  • Összesen 147 kutató- és fejlesztőintézettel és kapcsolt alvállalkozással rendelkezik.
  • 310 ezer munkavállalót foglalkoztat.
  • Értékét 790 milliárd jüanban adták meg, ez nagyjából 33 ezer milliárd forint.

Az új vállalat a CCTV közlése szerint egészen széles termékpalettával rendelkezik majd, és

a repülőgép-hordozóktól kezdve a kereskedelmi célú olaj- és gáztankerekig bezárólag, egészen sokféle vízi jármű rendelhető tőlük.

Az egyesülésnek minden bizonnyal köze van ahhoz, hogy Kína szeretné állami vállalati szektorának működését racionalizálni, csökkenteni az abban halmozódó veszteségeket, profitábilissá tenni azokat, egyúttal felkészítve a cégeket a piaci viszonyokhoz való gyorsabb alkalmazkodásra.

A kínai hajóipar elsősorban Dél-Koreával és Japánnal versenyez.

Dél-Korea a világ meghatározó országa a hajógyártásban, és ahogy az Origo ebben a cikkében arról beszámolt, szintén nagy vállalati fúziókkal próbálhat helyt állni a kínai nyomásnak köszönhetően egyre kiélezettebb versenyben.