Így menti meg a Netflix az utolsó klasszikus mozit New Yorkban

Netflix
20140919 - BRUSSELS, BELGIUM: Illustration shows Netflix logo in marge of a press conference for the launch of Netflix application in Belgium, at Amigo hotel in Brussels, Friday 19 September 2014. BELGA PHOTO JASPER JACOBS
Vágólapra másolva!
A Netflix újra megnyitja New York legendás, egyben utolsó hagyományos, egyvásznas moziját, a Paris Theatre-et, hogy ott saját gyártásban készülő, kiemelt filmjeit bemutathassa, illetve várhatóan exkluzív filmes eseményeket rendezhessen ott.
Vágólapra másolva!

A Netflix kiadott közleménye szerint bérleti szerződést kötött az augusztusban bezárt filmszínházra, ahol a tervek szerint a streaming cég saját gyártású nagyjátékfilmjeinek kiemelt darabjait fogják bemutatni. A cég elsőként a Magyarországon Házassági történet címmel forgalmazott, Noah Baumbach rendezte alkotást vetíti majd, korlátozott ideig. A Netflix idei egyik legfontosabb filmje jelentős kritikai sikert ért el, és több rangos fesztiválon jelölték különböző elismerésekre.

A cég azt is elárulta, hogy a bérleti szerződést határozatlan időre kötötték, és

terveik szerint különleges vetítéseket és fontosabb filmjeik mozis premierjét szeretnék a patinás filmszínházban megtartani.

Ugyanakkor nem tettek le arról, hogy filmjeik szélesebb mozis forgalmazásba is eljussanak.

Nem ez az első alkalom, hogy a Netflix úgy szeretne filmjeivel a mozis világba berobbanni, hogy saját filmpalotát próbál magának szerezni, ahol tetszése szerint tűzheti műsorra a stúdiónál készülő alkotásokat. Például, a hírek szerint Los Angeles szintén ikonikus moziját, az Egyptian Theatre-t már korábban kinézték maguknak e célra.

illusztráció Forrás: AFP/Jasper Jacobs

A Netflix lépése azt jelenti, hogy továbbra sem adták fel tervüket, miszerint egyszer egy általuk gyártott film hozza el a legrangosabb filmes elismerésnek számító Oscar-díjat. Ennek viszont előfeltétele az, hogy az adott film meghatározott ideig mozis forgalmazásban legyen látható. A forgalmazók azonban eddig nem voltak partnerei ebben a streaming-vonalról induló cégnek, amelynek újabban eredeti játékterén is egyre erősebb versenyhelyzetben kell helyt állnia. Emlékezetes, hogy nemrégiben elindult a Disney+, az egeres szórakoztatóipari birodalom saját online szolgáltatása, amely rögtön az egyik legerősebb húzónévvel, az első élő szereplős Star Wars-sorozattal próbálja a nézőket a monitorok, illetve az okostévék elé ültetni.