A Tesco Lengyelországban mintegy 350 üzletet, illetve hipermarketet működtet. Egyes információk szerint már idén nyár végére eldőlt vezetői szinten, hogy feladják a lengyel piacot, aminek jele volt az is, hogy ősztől kezdődően felgyorsították a tárgyalásokat azokkal a lehetséges jelöltekkel, akik átvennék az üzleteket.
A tranzakciót a Barclays menedzseli, és bár a Tesco hivatalosan nem erősítette meg, de a cég belső életére rálátó források szerint
a cél az, hogy 2020 február végén már átadhassák a stafétát az új tulajdonosnak.
A február végi időpont azért lehet lényeges a Tescónak, mert akkor zárul pénzügyi évük. Ez viszont azt is jelenti, hogy a hátralévő, szűk három hónapban valóban rohamtempóban kell haladni a tárgyalásokkal a lehetséges vevőjelöltekkel. A hírek szerint a Tesco elsősorban olyan kérővel ütné nyélbe az üzletet, amelynek hasonló a profilja, és akár azt is vállalná, hogy az alkalmazottak megtartásáról is gondoskodik.
A lengyel piac feladása már évek óta pletykák tárgya szakmai berkekben, a vállalat állítólag már többször elindította a folyamatot, csak nem volt megfelelő vevője. Az biztos, hogy a cég már jóideje gyengélkedik Lengyelországban, mivel - ahogy más piacokon is - a hipermarketek háttérbe szorulnak, és a vásárlók inkább a diszkont jellegű kisebb üzleteket keresik fel, valamint beszerzéseik egyre nagyobb hányadát online intézik.
A Tesco az elmúlt pénzügyi évben 10,51 milliárd zlotyis árbevételt ért el Lengyelországban (1 zlotyi kb. 78 forint), szemben az egy évvel korábbi 11,69 milliárd zlotyis értékkel.
A Tesco nettó vesztesége elérte a 230 millió zlotyit.
Az egyik lengyel lap megkereste a lengyel Tescót a február végi bezárásról szóló híresztelések kapcsán, ám a lengyel kommunikációs igazgató csak annyit közölt, cégük soha nem kommentál piaci pletykákat vagy spekulációkat. Ugyanígy reagált a Tesco-csoport e területért felelős vezetője is.